Optimizacija ali spletno oglaševanje

Optimizacija ali spletno oglaševanje – za kaj se odločiti?

Vidnost na spletu je bistvenega pomena. Zgolj lepa stran še zdaleč ni zadosti, saj če le-te noben ne najde, od nje ni prav nič. Pri osebnih straneh in blogih, kjer spletišča ne ustvarjajo zaslužka, to še niti ni usodno, pri straneh podjetij in pri spletnih trgovinah pa je zgodba povsem drugačna. Dostopnost spletne strani uporabnikom interneta je takrat izjemno pomembna. Le tako lahko spletno mesto upraviči svoj obstoj in pripomore k promociji in rasti podjetja.

Uporabniki spleta lahko spletno stran obiščejo na različne načine. Najpogostejši vir obiska je običajno organski, kar pomeni, da ljudje na stran pridejo prek spletnega iskalnika, kot je Google. Prav tako lahko spletno stran obiščejo prek oglasov, ki se pojavljajo na najrazličnejših mestih interneta. Že več let priljubljen vir predstavljajo socialna omrežja, med katerimi zagotovo izstopa Facebook. Naj omenimo še dve možnosti za obisk spletne strani – prek povezave na drugem spletnem mestu ali z neposrednim vpisom URL naslova v naslovno vrstico brskalnika.

Danes se bomo osredotočili na organski obisk, bolj natančno na iskalnik Google, ter na obisk prek spletnih oglasov. Marsikatero podjetje se namreč znajde pred vprašanjem, v kaj investirati svoja sredstva – v spletno optimizacijo ali oglaševanje.

Je v letu 2017 investicija v spletno optimizacijo smiselna?

Morda ste že kje zasledili, da je bila optimizacija spletnih strani za iskalnike (SEO) pred letom 2012 zelo dobičkonosen posel. Takrat je bilo s pomočjo trikov in orodij za samodejno izdelovanje povratnih povezav izjemno enostavno spletno stran spraviti na visoke pozicije v iskalniku Google. Kasneje je iskalnik korenito spremenil svoj algoritem razvrščanja rezultatov in številne strani so postale povsem nevidne. Zaradi posluževanja »nedovoljenih« tehnik optimizacije so obtičala na dnu iskalnika.

Ali to pomeni, da spletna optimizacija danes ne deluje več? Da je spletno stran nemogoče spraviti višje v Googlovem iskalniku? Ne, nikakor. Vsekakor je res, da je naloga mnogo težja, kot je bila nekoč, a še daleč od tega, da se je ne bi bilo smotrno lotiti. Predvsem je potreben drugačen pristop. Pozabiti je potrebno na avtomatsko pridobivanje povratnih povezav in tlačenje ključnih besed v vse možne dele vsebin. Osredotočiti se je treba na kakovostne vsebine, ki služijo kar najboljši uporabniški izkušnji. Kar se tiče povratnih povezav, pa danes štejejo le visoko kakovostne in čim bolj naravne povezave.

Torej, se vam izplača investirati v spletno optimizacijo? Definitivno, toda pozanimajte se, na kakšen način vam jo SEO strokovnjak lahko zagotovi in s kako uspešnimi nedavnimi rezultati se lahko pohvali.

Kaj pa spletno oglaševanje, naj investiram tudi vanj?

Zagotovo poznate rek, da se dobro blago hvali samo. To vsekakor drži, a z investicijo v spletno oglaševanje je proces gradnje blagovne znamke lahko še mnogo hitrejši. Prepoznavnost blagovne znamke je pravzaprav le en izmed razlogov, zakaj je pametno sredstva nameniti tudi oglaševanju na spletu. Drugi razlog je neposredno povezan s prodajo. Preden se mu posvetimo podrobneje, si poglejmo različne načine za oglaševanje prek spleta.

Daleč najbolj priljubljena načina sta:

Obstajajo tudi drugi načini, denimo prek manj znanih oglaševalskih mrež, ter prek spletnih strani, s katerih lastniki se je potrebno o oglaševanju izrecno dogovoriti. Ostanimo kar pri prej omenjenih, ki predstavljata daleč najbolj popularna načina spletnega oglaševanja.

PPC spletno oglaševanje

Najbolj popularni platformi za PPC oglaševanje sta Google AdWords in Facebook.

Povečanje spletne prodaje je drugi razlog, zaradi katerega je spletno oglaševanje smiselno. Z dobro načrtovanimi oglaševalskimi kampanjami lahko iz oglasov pridobite mnogo več, kot ste zanje plačali. Več kot oglaševanju namenite, več dobička ustvarite. Seveda pa vse ni tako preprosto. Potrebno je temeljito testiranje in stalno optimiziranje oglaševalskih kampanj.

Splošnega recepta za uspešno spletno oglaševanje ni. Veliko zavisi od dejavnosti, v kateri posluje podjetje, njegove spletne strani, konkurence itd. Več kot se boste s spletnim oglaševanjem ukvarjali, bolje boste poznali trike in tehnike, s katerimi lahko izboljšate poslovne rezultate. Lahko pa nalogo zaupate tudi oglaševalski agenciji ali posamezniku, ki se z oglaševanjem na spletu že dolgo ukvarja.

Naj za konec le še povzamemo bistvo današnjega prispevka. Izplača se investirati tako v spletno optimizacijo kot tudi v spletno oglaševanje. Konkurenca je danes na praktično vsakem področju zelo močna, zato zgolj s postavitvijo spletne strani in priporočili od ust do ust ne bo šlo.

Certifikat Let's Encrypt

Brezplačen SSL certifikat Let’s Encrypt – da ali ne?

Google je napovedal, da bo v svojem iskalniku Google Chrome uporabnike obveščal, če se nahajajo na nezavarovani HTTP povezavi. To je močno vplivalo na povpraševanje po SSL certifikatih, ki omogočajo, da se spletna stran namesto na HTTP nahaja na zavarovani povezani HTTPS. Poleg tega pa se tudi vedno več lastnikov spletnih strani zaveda, kako pomembno je, da začnejo za svoje strani uporabljati HTTPS povezavo.

Na voljo so domenski, poslovni in razširjeni SSL certifikati. Velika večina je plačljivih, obstaja pa tudi brezplačen domenski certifikat izdajatelja Let’s Encrypt, ki si ga bomo podrobneje ogledali v tokratni objavi.

Kaj je Let’s Encrypt?

Izdajatelj certifikatov Let’s Encrypt na svoji spletni strani ponuja brezplačen, avtomatiziran in odprtokoden SSL certifikat. Da je certifikat avtomatiziran, pomeni, da pri izdaji ali podaljšanju le-tega ni potrebo ročno posredovanje izdajatelja certifikata. K razvoju Let’s Encrypt certifikata prispevajo usposobljeni razvijalci, zato je odprtokoden, kar mu tudi omogoča, da je na voljo brezplačno.

Let's Encrypt

SSL certifikat Let’s Encrypt je brezplačen, avtomatiziran in odprtokoden.

Vsaka stvar ima svoje prednosti in slabosti. Običajno velja, da imajo brezplačne več slabosti, včasih pa temu ni tako. V nadaljevanju si zato poglejmo, katere so glavne prednosti in katere so tiste slabosti, ki bi vas utegnile odvrniti od namestitve certifikata Let’s Encrypt.

Prednosti in slabosti brezplačnega SSL certifikata

Glavna prednost je, kot smo že omenili, da je brezplačen. Ostale prednosti, ki jih velja omeniti, pa so:

  • Certifikat omogoča enako stopnjo šifriranja podatkov, kot jo omogočajo certifikati priznanih izdajateljev.
  • Let’s Encrypt certifikat je na voljo vsem pravnim in fizičnim osebam, brez omejitev.
  • Razvoj certifikata podpirajo večje svetovne korporacije, na primer Facebook, HP, Cisco, Google Chrome itn.
Prednosti in slabosti brezplačnega SSL certifikata

SSL certifikat Let’s Encrypt ima tako prednosti kot slabosti.

Glede na to, da gre za brezplačen certifikat, pa lahko pričakujemo tudi določene slabosti. Izpostavimo samo najpomembnejše:

  • Na voljo je le domenski certifikat, ki ne zadošča za splete strani, kjer je potreben vnos osebnih ali bančnih podatkov. Domenski certifikat namreč verificira le lastništvo domene, ne pa tudi podjetja, kot to velja za poslovne in razširjene certifikate. Zaradi tega je možnost zlorab višja.
  • Za namestitev in konfiguracijo je potrebno ustrezno tehnično znanje.
  • Veljavnost je omejena na samo 90 dni, za razliko od plačljivih SSL certifikatov, kjer le-ta znaša od enega do treh let.
  • Nameščajo ga tudi spletni prevaranti, kar je glavni razlog za kratko veljavnost, saj ponudnik s tem želi preprečiti morebitne zlorabe.
  • Namestitev na IDN domene še ni mogoča.
  • Združljivost z operacijskimi sistemi in spletnimi brskalniki je manjša kot pri plačljivih certifikatih.

Ali naj namestim Let’s Encrypt certifikat?

Glede na prednosti in slabosti, ki smo jih opisali zgoraj, se lahko odločite, ali je ta vrsta SSL certifikata dobra izbira za vašo spletno stran. Certifikat je na primer primeren za blog ali osnovno spletno stran. Pri tem velja upoštevati, da boste za namestitev potrebovali ustrezen nivo znanja. Omeniti je potrebno še, da vam bo napačno nameščen SSL certifikat povzročil nevšečnosti, saj bodo obiskovalci vaše spletne strani videli opozorilo, da so nekateri elementi spletne strani še vedno nezavarovani.

Pozorni morate biti tudi, da ga ne pozabite podaljšati, preden se izteče. V nasprotnem primeru bodo obiskovalci zagledali obvestilo o neveljavnem certifikatu, kar bo negativno vplivalo na obisk in zaupanje v vašo spletno stran.

Deljeno gostovanje

Tudi deljeno gostovanje je lahko kakovostno

Če želimo nekoč postati lastnik spletne strani, najprej potrebujemo dobro zamisel in pozneje vsekakor izvajalca, ki nam bo pomagal to uresničiti in realizirati. Ko skupaj ustvarjata to spletno stran, je pomembno, da se najprej primerno uskladita, vi z vašimi idejami in izvajalec s pomočjo, nasveti in samo izdelavo. Na koncu pa je najbolj pomembno, da ste sami s spletiščem zadovoljni, hkrati pa je poskrbljeno tudi za optimizacijo uporabniške izkušnje na strani. Spletna stran mora biti ustvarjena izpod profesionalnih rok in z zadostnim poznavanjem internetnega marketinga, saj vas bo predstavljala v svetovnem spletnem svetu, z njo pa boste najbrž želeli tudi nekaj zaslužiti.

Ko je spletišče ustvarjeno, potrebujete še svojo spletno domeno – torej naslov, na katerem bo stran dostopna. Pomembno je, da se domislite enostavnega in hkrati atraktivnega imena, saj si boste na ta način naredili veliko uslugo. Obiskovalci si bodo ime domene hitreje zapomnili in tako bo obstajala mnogo večja verjetnost, da vas ponovno obiščejo ali ime domene sporočijo tudi svojim prijateljem, sodelavcem in znancem. Po registraciji domene boste za spletni nastop potrebovali še nekaj – spletno gostovanje. Ker obstaja več oblik storitve, vam izbira zna morda povzročati nekaj nevšečnosti, najverjetneje pa bo za vas najprimernejšo izbiro predstavljalo deljeno gostovanje, ki je optimalna izbira za večino uporabnikov.

Deljeno gostovanje ima veliko prednosti

Deljeno gostovanje - prednostiNajprej je pomembno omeniti, da ima deljeno gostovanje kar nekaj prednosti pred drugimi oblikami gostovanja. Tista, ki jo moramo omeniti na prvem mestu, je zagotovo cena. Deljeno gostovanje je med vsemi oblikami storitve daleč najcenejše. Odšteti boste morali od 30 do 70 € na leto, odvisno od vaših potreb in izbire ponudnika. Naslednja prednost je, da ne potrebujete kakšnega posebnega administrativnega znanja, saj bo za delovanje in posodobitve strežnika skrbel ponudnik gostovanja. Seveda pa ne moremo mimo dejstva, da je deljeno gostovanje za večino naročnikov optimalna izbira. Zakaj? Ker je dovolj zmogljivo za gostovanje tudi nekoliko zahtevnejših spletnih strani, kaj šele za gostovanje preprostih spletišč.

Kaj pa slabosti? Glede na to, da so paketi gostovanja, ki jih imajo zakupljene posamezni naročniki, eden od drugega povsem ločeni, danes do preobremenitev strežnika prihaja v izjemno redkih primerih. Tu torej ni težave, lahko pa nastane pri gostovanju zahtevne spletne strani, ki zahteva več strežniških kapacitet. V to kategorijo spadajo predvsem zelo velike spletne trgovine in množično obiskani spletni portali.

Naj vam podamo še nasvet, ki vam bo pomagal pri izbiri kakovostnega deljenega gostovanja. Izberite ponudnika, ki vam ponuja SSD gostovanje, saj je to mnogo hitrejše od klasičnega, kjer so v strežnikih še vedno vgrajeni že nekoliko zastareli HDD trdi diski.

Spletna trgovina

Kako prepoznati varno spletno trgovino?

Verjetno ste opazili, da je na spletu prisotnih iz dneva v dan več spletnih trgovin. Prav gotovo ste kdaj preko spleta kaj naročili tudi sami. Dejstvo je, da spletna naročila vztrajno naraščajo, z njimi pa tudi število primerov, ko pride do kraje in zlorabe podatkov. Ste tudi sami že kdaj bili v dvomih, ko ste v spletni trgovini nekaj naročili? Da bi morda bilo bolje, da svojih podatkov ne bi vpisali v za to pripravljena okenca? Po vsej verjetnosti je bil dvom odveč, a vsekakor nikoli ne veste, kje na napake spletnih uporabnikov prežijo nepridipravi, ki se na nelegalen način želijo polastiti občutljivih podatkov.

Vprašanje torej je, kako se prepričati, da je nakup v določeni spletni trgovini varen. Vsekakor vam lahko veliko pove že vizualni izgled spletne trgovine. Če je ta na videz privlačna in je takoj videti, da je bilo vanjo vloženega veliko dela, potem najverjetneje ne gre za prevaro, še vseeno pa morate biti previdni. Možno namreč je, da je nekdo kopiral grafično predlogo znane trgovine, vas pa želi prelisičiti, da na njej vpišete svoje podatke. V takšnem primeru govorimo o tako imenovani phishing prevari oz. o spletnem ribarjenju. Na tem mestu velja opozoriti, da si pozorno ogledate spletni naslov trgovine, torej URL naslov, saj po njem lahko prepoznate, ali gre za phishing prevaro ali ne.

Phishing prevara

Preden spletni strani zaupate svoje podatke, se dvakrat prepričajte, če je to varno.

Ostanimo še malo pri URL naslovu. Varno spletno trgovino lahko prepoznate tudi po tem, če se ta nahaja na HTTPS ali HTTP povezavi. Sicer še zdaleč ni nujno, da spletna trgovina na HTTP naslovu ni varna za uporabo, je pa res, da se vse več trgovin odloča za HTTPS, za vse tiste, ki omogočajo plačilo s kreditno kartico, pa je to obvezno. HTTPS povezavo pridobite tako, da si na strežnik oz. na izbrano domeno namestite SSL certifikat, ki ga nudijo ponudniki spletnega gostovanja. Ta poskrbi za šifriranje vseh občutljivih podatkov v procesu prenosa podatkov med strežnikom in brskalnikom spletnega obiskovalca.

HTTPS - varna povezavaZa konec naj torej še enkrat poudarimo, da je za prepoznavo varne spletne trgovine najbolje uporabljati zdravo kmečko pamet, hkrati pa je potrebno biti pozoren tudi na spletni naslov, ki naj se prične s HTTPS oz. naj bo na levi strani URL vrstice izrisana varnostna ključavnica. Pri tem je zelo pomembno, da vam, ko boste obiskali spletno trgovino z nameščenim SSL certifikatom, ni potrebno potrjevati varnostnega opozorila o nameščenem certifikatu. Če se vam ob obisku spletne trgovine pojavi okno, kjer naj bi se strinjali z obiskom spletišča in potrdili varnostno izjemo, tega raje ne storite. To pa zato, ker bi morala biti varnostna izjema že predhodno shranjena v vašem brskalniku. Praktično vsi brskalniki imajo shranjene varnostne izjeme vseh najbolj poznanih, verodostojnih in zaupanja vrednih organizacij, ki so akreditirane za izdajanje varnostnih SSL certifikatov.

Izbira imena domene

Kaj morate vedeti o izbiri imena domene?

Ste kdaj v življenju pomislili, kako bi bilo, če bi imeli drugačno ime? Morda vam je bilo v nekem trenutku celo žal, da vam starši niso namenili drugega imena. No, prepričani smo, da ste se nanj že povsem navadili in da ga danes ne bi za nič na svetu zamenjali.

Zgodba je precej podobna tudi pri spletnih domenah, kjer se morate na samem začetku prav tako odločiti za ime. Ko tega enkrat določite, ga zelo težko spremenite. Seveda lahko registrirate novo domeno z drugačnim imenom, a s tem so povezane nekatere nevšečnosti, ki se jim vsekakor želite izogniti.

Če pri ljudeh ime ni tako pomembno, ko govorimo o življenjskem uspehu (s tem se najbrž marsikdo ne bo strinjal), pa je pri domenah drugače. Ime domene ima velik vpliv na uspešnost spletne strani, pogosto mnogo večji, kot si nosilci domen sploh lahko mislijo. Zagotovo poznate nekaj domen, ki jih pogosto obiščete, njihova imena pa ste si zapomnili že prvič, ko ste naleteli nanje. Medtem ko si določenih imen domen nikakor ne morete zapomniti in morate zato vedno uporabiti spletni iskalnik, da domeno oz. spletno stran najdete.

Da bo vaša domena sodila v prvo skupino, torej tisto, ki je na spletu ne bo težko najti, upoštevajte čim več naših nasvetov. Na ta način si boste povečali možnosti za spletni uspeh.

1. Domena naj bo kratka in enostavna

Prvo vodilo pri izbiri domene naj bo, da ta nikakor ne sme biti predolga. Mnogo težje si je zapomniti daljši niz črk, obenem pa pri takšni izbiri obstaja tudi večja verjetnost, da se bodo obiskovalci med tipkanjem zmotili, morda celo pristali na konkurenčni strani. Svetujemo vam, da registrirate domeno, dolgo od 3 do 10 znakov.

2. Domena naj bo unikatna in izvirna

Registracija domene zahteva kar nekaj kreativnosti. Vzemite pisalo in list papirja ter možganom pustite prosto pot. Na list zapišite vse, kar vam pade na pamet. Če se nekatere ideje sprva zdijo povsem zgrešene, se bodo morda kasneje izkazale za najboljše. Ne posnemajte drugih in bodite pri izbiri raje unikatni in izvirni.

Unikatno ime domene

Ne posnemajte konkurence. Bodite drugačni, izvirni, kreativni in unikatni.

3. Domena naj odraža vašo blagovno znamko

Mnogo lažjo nalogo pri izbiri imena domene imajo podjetja, organizacije in poslovneži, ki na spletni strani želijo predstaviti svoje podjetje ali blagovno znamko. V tem primeru ni kaj za razmišljati – registrirajte istoimensko domeno, saj boste na ta način najlažje gradili na prepoznavnosti tako domene kot svojega podjetja oz. blagovne znamke.

4. Domena naj ne vključuje minusov, številk in šumnikov

Nameravate registrirati domeno, sestavljeno iz dveh ali celo več besed? Če je le možno, se izogibajte vezajev oz. minusov. Prav tako se izogibajte tudi številk, saj te lahko obiskovalce hitro zmedejo, pa tudi zapomnijo si jih težje, saj nimajo prave asociacije. Pozabite tudi na šumnike. Spletni uporabniki jih še niso vajeni, poleg tega boste imeli težave s pošiljanjem in prejemanjem elektronske pošte.

5. Z imenom domene ne kršite avtorskih pravic

Preden domeno registrirate, preverite, če njeno ime morda ni zavarovano. Tožbe zaradi imen domen so kar pogoste, predvsem v tujini, pa tudi pri nas niso prav redke. Predvsem je pomembno, da domena ni identična ali zamenljivo podobna registrirani blagovni znamki.

SSD gostovanje

Je SSD spletno gostovanje zares mnogo hitrejše?

Je tudi v vaš e-poštni predal priromalo sporočilo ponudnika gostovanja, da je v svoje strežnike vgradil SSD diskovne enote? V zadnjih mesecih se je zares veliko ponudnikov odločilo za nadgraditev strežnikov, kar je z vidika naročnikov zagotovo zelo dobra novica.

Vsi ponudniki, brez izjeme, oglašujejo, da je spletno gostovanje zdaj mnogo hitrejše, kar za uporabnike njihovih storitev pomeni bolj odzivne spletne strani in posledično tudi bolj zadovoljne obiskovalce teh strani. Pa je SSD gostovanje zares toliko hitrejše? Je razliko sploh moč občutiti?

Preden odgovorimo na to vprašanje, si na kratko oglejmo primerjavo med HDD in SSD diski.

Primerjava: HDD vs. SSD

Dolga leta smo podatke na računalnikih shranjevali na tako imenovane HDD trde diske. Hitrost branja oz. pisanja podatkov je bila odvisna od tega, kako hitro se je magnetna plošča vrtela in kako hitro je torej bralno-pisalna glava obdelovala podatke. Danes se v ospredje hitro prebijajo SSD diskovne enote, ki za branje in zapisovanje podatkov uporabljajo povsem drugo tehnologijo – FLASH. Delovanje je torej podobno kot pri USB ključkih, predvsem pa je pomembno, da se lahko podatki berejo in zapisujejo mnogo hitreje.

SSD diskovne enote za razliko od HDD diskov nimajo premičnih delov, zato tudi mnogo težje pride do okvare. Življenjska doba je daljša, poraba energije nižja, prav tako so SSD diski tišji in se manj segrevajo. Seveda je logično, da se vse prednosti odražajo v precej višji ceni, a poudariti je treba, da cene vztrajno padajo in da je le še vprašanje časa, kdaj bodo HDD diski povsem izpodrinjeni.

SSD gostovanje je kakovostnejše od klasičnega

Zaradi vseh prednosti, ki jih imajo SSD diskovne enote v primerjavi s HDD diski, lahko brez pomislekov zapišemo, da je SSD spletno gostovanje zares na precej višjem nivoju od klasičnega. Temu v dokaz govorijo tudi številke. Predvsem pomembne enote so tako imenovani IOPS-i (ang. Input/Output Operations Per Second) in milisekunde, torej čas, v katerem se spletna stran obiskovalcu prikaže.

Hitrost SSD diskov

Razlike med HDD in SSD diskovnimi enotami v številkah.

Zgornje številke nam lepo prikažejo razlike med HDD in SSD diskovnimi enotami, zaradi katerih nam lahko hitro postane jasno, da se nam vsekakor izplača poiskati podjetje, ki ponuja SSD gostovanje. To kaže tudi na to, da podjetje sledi trendom in se hitro prilagaja zahtevam trga.

Bo SSD gostovanje zagotovo pospešilo spletno stran?

Za to, da bo zaradi SSD spletnega gostovanja naše spletno mesto delovalo hitreje, nimamo prav nobenega zagotovila. Ozko grlo prenosa podatkov je namreč lahko tudi nekje drugje, predvsem v neoptimiziranem spletišču. SSD gostovanje je torej osnova, na podlagi katere lahko dosežemo nižje odzivne čas in hitrejše nalaganje spletne strani, vendar pa moramo za to poskrbeti tudi sami oz. naš programer.

Za konec navajamo še nekaj nasvetov, kako pohitriti spletno stran:

  • z optimizacijo predpomnilnika brskalnika
  • z optimizacijo predpomnilnika prikaza strani
  • z optimizacijo slik
  • z zmanjšanjem števila in velikosti js in css datotek
  • z uporabo omrežja za dostavo vsebine (CDN)
  • z uporabo gzip kompresije
  • z znižanjem števila preusmeritev
SEO napake spletnih trgovin

Najpogostejše SEO napake spletnih trgovin

Na spletu je ogromno primerov spletnih trgovin, katerih skorajda nihče ne obišče. Vsaj ne prek spletnih iskalnikov, kot je npr. Google, ki je lahko izredno dragocen vir brezplačnih obiskovalcev. Da uporabniki spleta trgovino lahko najdejo, mora biti ta pravilno izdelana. Pravimo, da mora biti SEO optimizirana. Če je optimizacija pomembna pri klasičnih predstavitvenih spletnih straneh, pa je še toliko pomembnejša pri spletnih trgovinah.

Katere so torej glavne napake spletnih trgovin, ki prejmejo zgolj malo obiska?

1. Slaba struktura spletne trgovine

Ena izmed prvih napak, kateri podleže marsikateri načrtovalec spletne trgovine, je slaba struktura. Kasneje je to težko spreminjati, zato je pomembno, da si pred postavitvijo vzamete dovolj časa in dobro razmislite, kako bo stran strukturirana, katere kategorije boste imeli, kam bodo uvrščeni posamezni izdelki itd.

2. Narobe poimenovani izdelki

Preden se lotite dodajanja izdelkov v spletno trgovino, raziščite, kaj uporabniki spleta sploh iščejo. Katere so torej tiste besede, ki jih vtipkajo v spletni iskalnik? Pomagajte si z orodjem Keyword Planner, nato pa izdelke, seveda pa tudi kategorije, ustrezno poimenujte.

3. Preprečevanje možnosti indeksacije

Googlovim pajkom, ki pregledujejo internet in spletne strani uvrščajo v svoj iskalnik, lahko indeksiranje spletne trgovine preprečite. Npr. z meta oznako »noindex« ali z zapisanim pravilom indeksacije v datoteki robots.txt.

Google pajki

Dovolite Googlovim pajkom, da se sprehodijo po vaši spletni trgovini.

Ko želite spletno trgovino pokazati javnosti, se torej prepričajte, da ne preprečujete možnosti indeksacije.

4. Slabi meta naslovi

Meta naslovi predstavljajo pomemben del spletne optimizacije. Pomembno je, da vključujejo ključno besedo, na katero s posameznim izdelkom oz. kategorijo ciljate. Imate v spletni trgovini kategorijo »pohodni čevlji«? Potem naj se vaš meta naslov glasi: »Pohodni čevlji – ime spletne trgovine / podjetja«.

5. Manjkajoči meta opisi

Čeprav se verjetno marsikateri SEO strokovnjak ne bo strinjal, so tudi meta opisi pomembni. Morda res nimajo neposrednega vpliva na višje uvrščanje ključnih besed v spletnih iskalnikih, a z dobro zastavljenim meta opisom lahko uporabnike spleta spodbudite h kliku na povezavo, s tem se izboljša CTR, kar pozitivno vpliva na pozicije.

6. Premalo vsebine

Zopet ena izmed najpogostejših in največjih težav številnih spletnih trgovin. Če v vašo spletno trgovino ne boste umestili zadostne količine vsebine, se lahko od vidnosti v spletnih iskalnikih poslovite. Priporočamo tudi postavitev bloga, saj Google rad vidi, da se vsebina na spletno mesto neprestano dodaja.

7. Duplicirane vsebine

Nikoli ne ubirajte bližnjic. Vsak izdelek je specifičen in kot tak potrebuje unikaten opis. V kolikor bodo imeli vsi izdelki v vaši spletni trgovini enak opis, ne pričakujte visokih pozicij v iskalniku Google. Če vam pisanje ne gre dobro od rok ali če niste najbolj kreativni, najemite pisca, ki bo delo opravil namesto vas. Na voljo mu dajte čim več podatkov, da bo lahko pripravil kakovostne vsebine.

8. Brez spremljanja in merjenja rezultatov

Vedno je potrebno meriti rezultate, saj drugače ne morete vedeti, kako s projektom napredujete. Morda celo nazadujete, a se tega sploh ne zavedate.

Merjenje rezultatov

Vedno spremljajte rezultate, iščite priložnost in spletno trgovino optimizirajte.

Predvsem pa je rezultate potrebno spremljati in meriti zato, da poiščite priložnosti. Tiste priložnosti, s pomočjo katerih lahko dosežete nove uporabnike spleta. Uporabljajte Googlova orodja, predvsem Google Analytics in Google Search Console.

9. Počasna spletna trgovina

Hitrost je zelo pomemben dejavnikov, ki vpliva na vedenje obiskovalcev. Dokazano je, da hitro odzivne spletne trgovine prodajo več. Hitrost pa je prav tako pomembna s SEO vidika, saj Google hitrejša spletna mesta v svojem iskalniku pomika na višja, bolj vidna mesta. Tudi Googlu je namreč povsem jasno, da je uporabniška izkušnja neposredno povezana z odzivnostjo spletišča. Priskrbite si kakovostno spletno gostovanje, vaš programer pa naj poskrbi za optimizacijo hitrosti spletne trgovine!

10. Indeksacija sortiranih izdelkov

Skoraj vsaka spletna trgovina ima možnost filtriranja oz. razvrščanja izdelkov. Vse lepo in prav, dokler se v spletnem iskalniku ne pojavi cela vrsta strani, ki so si med seboj praktično identične. In zopet smo pri duplicirani vsebini. Težavi se izognite z uporabo meta oznak »canonical«, s katerimi Googlu natančno poveste, da gre za enake ali podobne podstrani, zato naj gleda in v iskalnik uvrsti zgolj eno.

11. Brez prikazovanja povezanih izdelkov

Čeprav so povratne povezave – torej tiste, ki z drugih spletnih mest kažejo na vašo spletno trgovino, vredne več kot notranje, so tudi slednje zelo pomembne. Dobra SEO praksa je prikazovanje povezanih izdelkov, prav tako pa je to odlično z vidika uporabniške izkušnje. Uvrstite jih v svojo spletno trgovino!

12. Uporaba prevelikih slik

Ponovno smo pri točki, pri kateri na izpitu pade cela vrsta spletnih trgovin. Nikar ne nameščajte slik, velikih pol MB ali celo več. Prav tako ne nameščajte slik v izvirnih dimenzijah. Vsako sliko najprej pomanjšajte (npr. na velikost 800 x 600), nato pa jo še stisnite, da bo zavzela čim manj prostora, hkrati pa bo kakovost še vedno na povsem zadovoljivem nivoju. Pazite torej, da na račun kompresije ne bo trpela kakovost slik.

13. Brez nameščenega SSL certifikata

SSL certifikat skrbi za šifriranje vseh podatkov, ki se prenašajo med spletno trgovino in njenimi uporabniki. Predvsem gre za šifriranje zaupnih (osebnih in finančnih) podatkov, ki vsekakor morajo biti ustrezno zavarovani.

HTTPS povezava

Z namestitvijo SSL certifikata se bo vaša spletna povezala pričela s “https”.

Ker spletno varnost spodbuja tudi Google, je pred nedavnim objavil, da bo spletna mesta z nameščenim SSL certifikatom nagradil z večjo vidnostjo v svojem iskalniku. Naredite torej dve muhi na en mah – s SSL certifikatom poskrbite za varnost, obenem pa si izboljšajte uvrstitve v spletnem iskalniku.

14. Brez grajenja povratnih povezav

Čeprav smo grajenje povratnih povezav pustili za konec, gre za izredno pomemben del optimizacije spletne trgovine. Dokler vaša trgovina ne bo poznana širšemu krogu ljudi in posledično ne bo kar po naravni poti pričela pridobivati povratnih povezav, jih boste morali pridobivati vi. Spletno trgovino vpišite v spletne imenike, o njej razširite besedo na forumih, prav tako pa se z lastniki blogov dogovorite za kakšno objavo.