SEO napake spletnih trgovin

Najpogostejše SEO napake spletnih trgovin

Na spletu je ogromno primerov spletnih trgovin, katerih skorajda nihče ne obišče. Vsaj ne prek spletnih iskalnikov, kot je npr. Google, ki je lahko izredno dragocen vir brezplačnih obiskovalcev. Da uporabniki spleta trgovino lahko najdejo, mora biti ta pravilno izdelana. Pravimo, da mora biti SEO optimizirana. Če je optimizacija pomembna pri klasičnih predstavitvenih spletnih straneh, pa je še toliko pomembnejša pri spletnih trgovinah.

Katere so torej glavne napake spletnih trgovin, ki prejmejo zgolj malo obiska?

1. Slaba struktura spletne trgovine

Ena izmed prvih napak, kateri podleže marsikateri načrtovalec spletne trgovine, je slaba struktura. Kasneje je to težko spreminjati, zato je pomembno, da si pred postavitvijo vzamete dovolj časa in dobro razmislite, kako bo stran strukturirana, katere kategorije boste imeli, kam bodo uvrščeni posamezni izdelki itd.

2. Narobe poimenovani izdelki

Preden se lotite dodajanja izdelkov v spletno trgovino, raziščite, kaj uporabniki spleta sploh iščejo. Katere so torej tiste besede, ki jih vtipkajo v spletni iskalnik? Pomagajte si z orodjem Keyword Planner, nato pa izdelke, seveda pa tudi kategorije, ustrezno poimenujte.

3. Preprečevanje možnosti indeksacije

Googlovim pajkom, ki pregledujejo internet in spletne strani uvrščajo v svoj iskalnik, lahko indeksiranje spletne trgovine preprečite. Npr. z meta oznako »noindex« ali z zapisanim pravilom indeksacije v datoteki robots.txt.

Google pajki

Dovolite Googlovim pajkom, da se sprehodijo po vaši spletni trgovini.

Ko želite spletno trgovino pokazati javnosti, se torej prepričajte, da ne preprečujete možnosti indeksacije.

4. Slabi meta naslovi

Meta naslovi predstavljajo pomemben del spletne optimizacije. Pomembno je, da vključujejo ključno besedo, na katero s posameznim izdelkom oz. kategorijo ciljate. Imate v spletni trgovini kategorijo »pohodni čevlji«? Potem naj se vaš meta naslov glasi: »Pohodni čevlji – ime spletne trgovine / podjetja«.

5. Manjkajoči meta opisi

Čeprav se verjetno marsikateri SEO strokovnjak ne bo strinjal, so tudi meta opisi pomembni. Morda res nimajo neposrednega vpliva na višje uvrščanje ključnih besed v spletnih iskalnikih, a z dobro zastavljenim meta opisom lahko uporabnike spleta spodbudite h kliku na povezavo, s tem se izboljša CTR, kar pozitivno vpliva na pozicije.

6. Premalo vsebine

Zopet ena izmed najpogostejših in največjih težav številnih spletnih trgovin. Če v vašo spletno trgovino ne boste umestili zadostne količine vsebine, se lahko od vidnosti v spletnih iskalnikih poslovite. Priporočamo tudi postavitev bloga, saj Google rad vidi, da se vsebina na spletno mesto neprestano dodaja.

7. Duplicirane vsebine

Nikoli ne ubirajte bližnjic. Vsak izdelek je specifičen in kot tak potrebuje unikaten opis. V kolikor bodo imeli vsi izdelki v vaši spletni trgovini enak opis, ne pričakujte visokih pozicij v iskalniku Google. Če vam pisanje ne gre dobro od rok ali če niste najbolj kreativni, najemite pisca, ki bo delo opravil namesto vas. Na voljo mu dajte čim več podatkov, da bo lahko pripravil kakovostne vsebine.

8. Brez spremljanja in merjenja rezultatov

Vedno je potrebno meriti rezultate, saj drugače ne morete vedeti, kako s projektom napredujete. Morda celo nazadujete, a se tega sploh ne zavedate.

Merjenje rezultatov

Vedno spremljajte rezultate, iščite priložnost in spletno trgovino optimizirajte.

Predvsem pa je rezultate potrebno spremljati in meriti zato, da poiščite priložnosti. Tiste priložnosti, s pomočjo katerih lahko dosežete nove uporabnike spleta. Uporabljajte Googlova orodja, predvsem Google Analytics in Google Search Console.

9. Počasna spletna trgovina

Hitrost je zelo pomemben dejavnikov, ki vpliva na vedenje obiskovalcev. Dokazano je, da hitro odzivne spletne trgovine prodajo več. Hitrost pa je prav tako pomembna s SEO vidika, saj Google hitrejša spletna mesta v svojem iskalniku pomika na višja, bolj vidna mesta. Tudi Googlu je namreč povsem jasno, da je uporabniška izkušnja neposredno povezana z odzivnostjo spletišča. Priskrbite si kakovostno spletno gostovanje, vaš programer pa naj poskrbi za optimizacijo hitrosti spletne trgovine!

10. Indeksacija sortiranih izdelkov

Skoraj vsaka spletna trgovina ima možnost filtriranja oz. razvrščanja izdelkov. Vse lepo in prav, dokler se v spletnem iskalniku ne pojavi cela vrsta strani, ki so si med seboj praktično identične. In zopet smo pri duplicirani vsebini. Težavi se izognite z uporabo meta oznak »canonical«, s katerimi Googlu natančno poveste, da gre za enake ali podobne podstrani, zato naj gleda in v iskalnik uvrsti zgolj eno.

11. Brez prikazovanja povezanih izdelkov

Čeprav so povratne povezave – torej tiste, ki z drugih spletnih mest kažejo na vašo spletno trgovino, vredne več kot notranje, so tudi slednje zelo pomembne. Dobra SEO praksa je prikazovanje povezanih izdelkov, prav tako pa je to odlično z vidika uporabniške izkušnje. Uvrstite jih v svojo spletno trgovino!

12. Uporaba prevelikih slik

Ponovno smo pri točki, pri kateri na izpitu pade cela vrsta spletnih trgovin. Nikar ne nameščajte slik, velikih pol MB ali celo več. Prav tako ne nameščajte slik v izvirnih dimenzijah. Vsako sliko najprej pomanjšajte (npr. na velikost 800 x 600), nato pa jo še stisnite, da bo zavzela čim manj prostora, hkrati pa bo kakovost še vedno na povsem zadovoljivem nivoju. Pazite torej, da na račun kompresije ne bo trpela kakovost slik.

13. Brez nameščenega SSL certifikata

SSL certifikat skrbi za šifriranje vseh podatkov, ki se prenašajo med spletno trgovino in njenimi uporabniki. Predvsem gre za šifriranje zaupnih (osebnih in finančnih) podatkov, ki vsekakor morajo biti ustrezno zavarovani.

HTTPS povezava

Z namestitvijo SSL certifikata se bo vaša spletna povezala pričela s “https”.

Ker spletno varnost spodbuja tudi Google, je pred nedavnim objavil, da bo spletna mesta z nameščenim SSL certifikatom nagradil z večjo vidnostjo v svojem iskalniku. Naredite torej dve muhi na en mah – s SSL certifikatom poskrbite za varnost, obenem pa si izboljšajte uvrstitve v spletnem iskalniku.

14. Brez grajenja povratnih povezav

Čeprav smo grajenje povratnih povezav pustili za konec, gre za izredno pomemben del optimizacije spletne trgovine. Dokler vaša trgovina ne bo poznana širšemu krogu ljudi in posledično ne bo kar po naravni poti pričela pridobivati povratnih povezav, jih boste morali pridobivati vi. Spletno trgovino vpišite v spletne imenike, o njej razširite besedo na forumih, prav tako pa se z lastniki blogov dogovorite za kakšno objavo.

Posted in Spletni marketing.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja