Vsebinski marketing

Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je marketinška tehnika ustvarjanja in distribuiranja kakovostne, relevantne ter konsistentne vsebine. Njegov namen je, da pri potencialnih strankah sprožimo željo po nakupu našega izdelka ali storitve. Za razliko od klasičnega marketinga, ki neposredno promovira izdelek ali storitev, pri vsebinskem marketingu potencialnim strankam nudimo vsebino, ki jim prek nasvetov in koristnih informacij pomaga pri odločitvi za nakup.

Primeri vsebinskega marketinga

Obstaja več vrst vsebinskega marketinga. Poglejmo si štiri priljubljene oblike.

Infografike

Infografika - primer

Z infografiko boste lahko svojim obiskovalcem na slikovit način ponudili koristne informacije.

Običajno gre za dolge vertikalne grafike, ki vključujejo statistiko, grafe in druge informacije. Infografike so zelo učinkovita vrsta vsebinskega marketinga, ki se že nekaj let uspešno širi prek družabnih omrežij in spletnih strani, saj večinoma na slikovit in preprost način razloži določeno področje. Pregovor, da slika pove več kot 1000 besed, je v tem primeru še kako na mestu. Z učinkovito izdelano infografiko namreč lahko na precej enostaven način razložite še tako kompleksno tematiko.

Za izdelavo infografike se lahko obrnete na izdelovalce, ki jih najdete na spletnih straneh, kot je npr. Upwork, ali pa za to najamete profesionalno podjetje, kot je na primer Visual.ly.

Spletne strani

Kaj je razlika med običajno spletno stranjo in stranjo, kjer vsebina predstavlja vsebinski marketing? Dober primer takšne spletne strani je Moz.com. Gre za spletno stran, ki poleg SEO storitev ponuja tudi zelo kakovostne rubrike, vodiče, nasvete in ostale vsebine s področja vsebinskega marketinga. Na vsakem koraku vam ponujajo kakovostno vsebino, ki vas spodbuja k nakupu njihovih storitev. Odličen primer predstavlja njihova podstran https://moz.com/beginners-guide-to-seo. Zelo kakovostna vsebina na tej strani je na voljo brezplačno, videna pa je bila že več milijonkrat, kar je strani Moz.com prineslo ogromno strank, ki v primeru nekakovostne vsebine ne bi nikoli prišle.

Video vsebine

V današnjem hitrem načinu življenja želijo potencialne stranke informacije pridobiti čim hitreje, kjerkoli in kadarkoli. Največji trend rasti vsebinskega marketinga smo zabeležili pri video vsebinah, ki so popularne tudi zato, ker so preprosto dostopne tudi prek mobilnih naprav. Dodatno prednost predstavlja dinamičnost te vrste vsebine, saj potencialni stranki podaja uporabne informacije na dva načina (vizualno in zvokovno).

Še nekaj let nazaj je bil vsebinski marketing prek video vsebin v domeni večjih podjetij, ki so lahko vlagala veliko finančnih sredstev v drago avdio-video opremo. Danes pa lahko že za dostopno ceno dobite opremo, ki vam omogoča snemanje kakovostnih posnetkov.

E-Knjige

Elektronske knjige

Z e-knjigami, e-priročniki in ostalimi elektronskimi vsebinami boste lahko na vsakem koraku pridobivali nove kupce.

V dobi računalništva so vedno bolj priljubljene tudi e-knjige in e-priročniki. Ne glede na vašo dejavnost lahko v nekem doglednem času pripravite in zberete dovolj vsebin, ki jih nato združite v e-priročnik, če pa je teh vsebin več, pa v e-knjigo. Z vidika vsebinskega marketinga je najbolje, da vso zbrano vsebino ponudite potencialnim strankam popolnoma brezplačno. Če se pri pripravi materialov držite pravil vsebinskega marketinga, lahko med samo vsebino dodate veliko elementov, ki bodo bralce skozi vsebino usmerile v nakup.

Ostale oblike vsebinskega marketinga, ki so prav tako priporočljive za uporabo:

  • prezentacije,
  • blogi,
  • aplikacije,
  • knjige,
  • itn.

Zakaj vsebinski marketing?

Verjetno je bolj pomembno, da razumete, zakaj je vsebinski marketing pomemben za vaš posel, kot to, kaj je vsebinski marketing. Najprej morate razumeti štiri korake nakupnega cikla stranke:

Nakupni proces v 4 korakih

Nakupni proces poteka v štirih korakih.

1. Zavedanje

Potencialna stranka ima potrebno po izdelku ali storitvi, vendar se še ne zaveda, ali obstaja rešitev.

2. Raziskava

Ko potencialna stranka ugotovi, da ostaja rešitev za njeno potrebo, bo začela raziskovati, da pridobi ustrezne informacije o izdelku ali storitvi, ki jo potrebuje.

3. Obravnava

V tej fazi potencialna stranka začne primerjati produkte (ali storitve) različnih ponudnikov z namenom, da zase poišče najboljšo rešitev.

4. Nakup

Stranka se na podlagi dobljenih podatkov odloči za nakup želenega izdelka ali storitve.

Klasično oglaševanje in marketing sta odlična pri prvih dveh korakih. Vsebinski marketing pa se »pridruži« v tretjem koraku – obravnava, ko se stranka začne zavedati, kakšne možnosti so na voljo, in začne podrobneje pregledovati lastnosti produkta ali storitve. Potencialna stranka se s prebiranjem kakovostne vsebine lažje odloči za nakup in tukaj na vrsto pride vaš vsebinski marketing. S kakovostno pripravljeno vsebino potencialno stranko ne boste »silili« v nakup, kot je to v navadi pri klasičnem oglaševanju. Na prefinjen in učinkovit način boste stranki pomagali, da se bo lažje odločila za vaš produkt.

Kako začeti?

V primeru, da boste sami začeli z ustvarjanjem vsebin za vsebinski marketing, je najlažji način, da začnete pisati blog. Če boste upoštevali nasvete za pisanje bloga, ki jih najdete na spletu, se lahko hitro naučite ustvarjati vsebino, ki bo pritegnila bralce in jih prepričala k nakupu.

Če sami nimate časa oz. v podjetju nimate ustreznega človeka, ki bi prevzel naloge vsebinskega marketinga, lahko najamete zunanjega izvajalca. Na voljo imate kar nekaj podjetij, ki se poleg pisanja SEO člankov in odnosov z javnostjo ukvarjajo tudi z vsebinskim marketingom.

Kot smo omenili že na začetku prispevka, je pri vsebinskem marketingu najbolj pomembna odlična vsebina. Dodajte ji neko dodano vrednost, s katero se bo razlikovala od ostalih vsebin na spletu. S tem boste med bralci pridobili več zanimanja in zaupanja.

Če ne veste, o čem bi pisali, vprašajte svoje obstoječe stranke, kakšna vsebina bi jih zanimala in bi jim bila v pomoč. Verjemite, stranke vam bodo z veseljem pomagale, saj boste s tem tudi njim lahko ponudili boljšo storitev.