Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Uporabniki spleta lahko določeno spletno stran obiščejo na različne načine. Uporabijo lahko spletni iskalnik Google, poiščejo povezavo na družbenem omrežju, blogu ali kakšni drugi spletni strani, prav tako pa lahko do spletnega mesta dostopajo prek najrazličnejših oglasov.

Osnova za spletno oglaševanje je spletna stran. Na njej predstavimo svojo ponudbo, ki jo prek oglasov prikažemo zainteresiranim uporabnikom spleta. Ni nujno, da imamo stran postavljeno na lastni domeni. Lahko gre denimo za Facebook stran, kjer je prav tako možno oglaševanje izdelkov, storitev ali česa drugega.

Spletna trgovina

Z učinkovitim spletnim oglaševanjem lahko na svojo stran usmerite veliko potencialnih strank.

Spletno oglaševanje je izjemno razširjeno, saj oglaševalcem omogoča, da svoje spletne vsebine predstavijo ciljni publiki, ki bi jih vsebine utegnile zanimati. V večini primerov gre za oglaševanje izdelkov ali storitev, seveda pa se lahko oglašuje tudi kaj drugega, npr. e-priročnik, prispevek na blogu, infografiko, video ipd.

Vrste spletnega oglaševanja

Svoje produkte lahko prek spletnega oglaševanja predstavimo na več načinov. Poglejmo si najbolj priljubljene.

Oglasna pasica

Vrste spletnih oglasov

Spletni oglaševanje dobro deluje tudi na mobilnih napravah.

Gre za najbolj pogosto uporabljeno obliko spletnega oglaševanja, saj omogoča učinkovito prikazovanje oglasov na različnih spletnih straneh in v različnih dimenzijah. Glavne elemente oglasne pasice, ki jo imenujemo tudi banner, sestavlja oglas z grafično in tekstovno vsebino ter gumb, ki spodbudi obiskovalca, da opravi nakup ali obišče našo spletno stran, trgovino, blog itn.

Tekstovni oglas

Ta oblika oglasov se pogosto pojavlja v RSS novicah, spletnih časopisih in na blogih. Po navadi jo, kot že ime pove, sestavlja tekstovno sporočilo in povezava do spletne strani, na katero se sporočilo navezuje. Najbolj popularno orodje za ustvarjanje tekstovnih oglasov je platforma Google AdWords, kjer so na voljo različni načini targetiranja spletnih uporabnikov.

Večpredstavnostni oglas

Je najbolj interaktivna oblika spletnega oglasa, ki obiskovalcu ponudi vsebino prek videa, animacije ali zvočne vsebine. Prednost tovrstnega oglasa je, da ponudi visokokakovostno vsebino, ki nima omejitev pri vsebini in dolžini oglasa. Z njim lahko na najbolj unikaten način predstavimo naš produkt, kar lahko pozitivno vpliva na prodajo.

Oglas v pojavnem oknu

Tovrstni oglasi se največkrat pojavijo, ko obiščemo ali želimo zapustiti določeno spletno stran. Oglas s poljubno vsebino obiskovalca spodbudi, da naroči naš produkt, se prijavi na e-novice ali izvede kakšen drug korak, ki ga približa k nakupu našega produkta.

Izvajanje spletnega oglaševanja

Če se sami ne spoznamo dovolj na spletni marketing, lahko za to najamemo ustrezno podjetje ali agencijo. Že res, da je to povezano s stroški, a dobro pripravljena kampanja spletnega oglaševanja nam lahko prinese odlične prodajne rezultate, ki jih brez ustreznega znanja ne moremo doseči.

Statistika spletnega oglaševanja

Za doseganje odličnih rezultatov je potrebno spremljanje ter prilagajanje spletnega oglaševanja.

Za uspešno izvedbo spletnega oglaševanja je treba upoštevati več kriterijev. Najpomembnejše je, da si odgovorimo na vprašanja, s katerimi bomo pripravili izhodišče za uspešno izvedeno akcijo spletnega oglaševanja:

  • Katera je naša ciljna skupina?
  • Kaj želimo z akcijo doseči (večjo prodajo, promocijo, naročilo na e-novice itn.)?
  • Kako, kdaj in kje želimo doseči potencialne stranke?
  • Koliko časa bo akcija trajala?
  • Koliko finančnih sredstev lahko namenimo za akcijo?
  • Prek katerih kanalov (Google, Facebook itn.) bomo izvajali oglaševanje?

Uspešno spletno oglaševanje

Uspešnost spletnega oglaševanja lahko merimo na več načinov. Najboljši kazalnik je seveda povečanje prodaje, dober pa je tudi CTR (ang. Click-Through Rate), ki nam pove, kako pogosto uporabniki kliknejo na oglas, ki se jim prikaže med brskanjem po spletu.