LinkedIn profil

Izpopolnite svoj LinkedIn profil do potankosti!

Profil na omrežju LinkedIn je namenjen predstavitvi profesionalcev z najrazličnejših področij, ki se zavoljo profila nadejajo novih poslovnih priložnosti in izzivov. A da bi profil dobro služil, ni dovolj, da na njem zgolj naštejemo pretekle zaposlitve in nekaj svojih veščin. Če želimo biti opazni, je treba v LinkedIn profil vložiti nekaj več časa in ga oblikovati tako, da bomo izstopali, prav tako pa je potrebno redno skrbeti za posodobitve, ažurnost informacij in objavljanje novih zanimivosti.

Informacije, ki jih mora vsebovati LinkedIn profil

Pričnite z informacijami, ki se pokažejo v »glavi« vašega profila, torej poleg slike na vrhu strani. Običajno je tam vaš poklic, zadnja zaposlitev in podatek o vaši šoli ter državi, iz katere prihajate. Ste vedeli, da lahko to spremenite? Zapišite nekaj takšnega, ob čemer se bodo ljudje dejansko ustavili in si rekli, da ste nekaj posebnega in zanimivega. Predstavite se kreativno ter v glavo postavite pet vaših najpomembnejših ali zadnjih dosežkov, ki jih bodo gotovo prepričali.

Več informacij kot delite na svojem profilu, več ljudi si ga bo ogledalo – torej tudi več tistih, ki vam v bodoče lahko ponudijo delo ali sodelovanje. Zapišite prav vse vaše izkušnje, vse veščine, ne pozabite na volontersko delo in izobrazbo. Zabeležite tudi vse tečaje, licence, izobraževanja na seminarjih in kongresih. Spadajo na vaš profil tudi hobiji? Vsekakor! Hobiji pomenijo izkušnje na določenem področju, ki pridejo pri delu še kako prav.

Spletni tečaji

Pogosto opravljate spletne tečaje? Redno jih beležite v svoj LinkedIn profil.

Ko navajate podatke o sebi, jih zabeležite tako, da delujejo prodajno. Suhoparno nizanje izkušenj, kjer se postavljate, ni dovolj. Napišite jih tako, da jih bralec vidi kot pozitivne zase – v njih vidi, kje vse mu lahko koristite in pomagate.

Vizualna vsebina

Prvo pravilo je, da nikar ne imejte profila brez osebne slike. Fotografija lahko o vas veliko pove oziroma daje obiskovalcu vašega profila občutek, da dejansko bere podatke o konkretni osebi. Takoj ima občutek, da gre vsaj malo za osebni kontakt. Fotografija naj ne bo preveč sproščena (razen, če ste v kreativnih vodah, kjer je to običajno), prav tako pa naj ne bo preveč stroga. Ne bodite zgolj brezizrazen obraz v srajci in kravati, saj takšni ljudje nikogar ne pritegnejo. Najbolje je, da ste urejeni, vendar nasmejani.

Poleg osebne slike poskrbite tudi za sliko ozadja. Ta naj prikazuje vašo strast oziroma vaše področje dela.

Na svoj LinkedIn profil dodajte tudi čim ved drugih vizualnih vsebin, saj je prav to tisto, kar ga naredi zanimivega in opaznega. Fotografije in videe, ki jih posnamete med svojim delom ali o njem, velja s pridom uporabiti za lastno promocijo. Ustvarite si spletni portfolio, preko katerega bodo drugi hitro videli, kaj je vaše delo in kako dobro ga znate opravljati.

Povezave z LinkedIn strani

LinkedIn vam dovoljuje, da na svojem profilu vključite povezave, ki so lahko referenca za vaše delo. Napotite ljudi na članke, ki ste jih napisali, na projekte, pri katerih ste sodelovali, na svoj blog, na društvo in podobno. Takrat, ko sami iščete delo, vas vsakdo pobara po referencah in primerih vašega dela, in preko LinkedIn so lahko ljudem samodejno dostopni – tudi takrat, kadar oni iščejo vas.

Ustvarjanje poslovnih povezav

LinkedIn ni mreža, kjer bi skrbeli za svojo zasebnost in kjer bi v krog znancev spustili zgolj tiste, ki jih dejansko poznamo. Njegov namen je ustvarjanje poslovnih povezav, te pa se pogosto pokažejo v obliki ljudi, ki jih nismo še nikoli srečali. Med svoje povezave na LinkedIn torej sprejmite vse, ki se ponudijo, ter tudi sami iščite ljudi, s katerimi bi se lahko povezali na koristen način.

To ni platforma, kjer bi se počutili ogroženo, saj ne delite svoje zasebnosti! Izkoristite dejstvo, da je Slovenija majhna – preko LinkedIn lahko zgolj preko dveh ali treh povezav običajno pridete do vsakogar. To še ne pomeni, da boste dobili odlično službo ali izjemno delo, vsekakor pa poveča vaše možnosti.

Pisanje marketinških besedil

10 skrivnosti pisanja prepričljivih marketinških besedil

Danes je marketing precej širok pojem, ki se nanaša na vse načine, s katerimi lahko poskrbimo za prodajo izdelkov ali storitev. V digitalni dobi se je marketing v veliki meri preselil na splet, ki je odličen medij za marketinške aktivnosti: omogoča namreč oglaševanje s pomočjo slike, zvoka in besedila. Kljub temu, da se vse več podjetij za potrebe marketinga poslužuje priprave video vsebin, pa je besedilo še vedno osnova, saj je potrebno tudi pri videu.

Kako pripraviti uspešna marketinška besedila, ki bodo dosegla svoj namen in pomagala pri prodaji?

1. V mislih imejte svojo ciljno skupino!

Da bi bili pri prodaji uspešni, se je te vedno potrebno lotiti pri pravih ljudeh oziroma pri pravi ciljni skupini. Glede na potrebe ciljne skupine, njene vrednote, prepričanja in želje, moramo za svoje besedilo uporabiti različne pristope. Prilagodimo se tako z načinom nagovora kot s slogom in uporabo besed. Pravi ton je vedno pomemben, saj morate skrbeti za nagovor v stilu, ki je značilen za vašo blagovno znamko.

2. Ustvarite potrebo!

Svoje izdelke boste z lahkoto prodali, če boste ciljno skupino prepričali, da jih potrebuje. Ustvarite potrebo – povejte, kaj lahko ljudje z vašim izdelkom ali storitvijo pridobijo, kako se bo njihovo življenje izboljšalo in kako se bodo težave končale.

3. Ne bojte se samohvale!

Pravijo, da se dobro blago samo hvali, zato nikar ne bodite skromni in pompozno poudarite prednosti, ki jih nudite. Povejte, zakaj je vaš izdelek boljši od vseh konkurenčnih.

4. Poskrbite za nujnost takojšnjega odziva!

Ker je vaš izdelek tako ekskluziven, da je boljši od vseh drugih, si ga je treba zagotoviti takoj. Ustvarite nujo – omejite čas, ko je izdelek na voljo pod trenutnimi pogoji, oziroma povejte, da ga je na voljo manjša količina, po kateri je zelo veliko povpraševanja. Akcijo želite takoj, preden kupec premisli in se odloči, da ne bo kupil ničesar!

5. Uporabljajte poudarke!

Večina ljudi marketinških besedil ne bere v celoti, niti jim v celoti ne prisluhne. Poskrbite torej, da so najbolj prepričljive besede poudarjene. Ob vizualnem sporočilu naj bo za to poskrbljeno s primernim oblikovanjem, ob besedilu za video pa naj se te besede izpišejo tudi v sliki.

6. Opirajte se na »trendsetterje«.

Lahko dodate marketinškemu besedilu dodatno težo, s tem da vam pri promociji pomaga kakšna znana oseba? Odlično! Če gre za »trendsetterja«, katerega mnenje nekaj šteje, boste lahko prodali več. Tudi sicer pa se velja v besedilu opreti na zadovoljne uporabnike. S tem, ko prikažete rezultate, ki so jih s pomočjo vašega izdelka dosegli drugi, prepričate še hitreje.

7. Ne podcenjujte svojih strank!

Če se ukvarjate s TV prodajo, lahko vse že navedene točke izvajate tako, kot so zapisane. Vsi pa vemo, da pametni ljudje TV prodaji ne nasedajo in jim takšna oblika marketinga hitro prične iti na živce. Z njimi je zato treba ravnati bolj prefinjeno, saj niso neumni. Izkažite jim spoštovanje ter jih ne prepričujte v »300 % boljši rezultat v petih minutah« in podobno. Vse omenjene nasvete uporabljate bolj subtilno in brez prekomernega napihovanja.

8. Poudarite razmerje med ceno in kakovostjo.

Prodajate nekoliko dražji izdelek ali storitev? Potem morate to prikazati kot optimalno izbiro. Naj se zdi, da je cena pravzaprav zanemarljiva v primerjavi z vsem dobrim, ki ga stranka pridobi z nakupom.

9. Uporabljajte enostaven jezik.

Ko predstavljate svoj izdelek ali storitev, se v marketinškem besedilu osredotočite na popolno jasnost. Uporabljajte izraze, ki so razumljivi – razen takrat, kadar nalašč izberete takšnega, zaradi katerega bodo kupci zevali od čudenja nad izdelkom.

10. Marketinško besedilo prilagodite mediju.

Danes se prodajna besedila pišejo za različne namene. Za članke v revijah, za pospeševanje prodaje na spletu, za TV prodajo in TV oglase, celo za telefonsko prodajo. Tudi tu je potrebno predpisati način, kako naj klicatelj nagovori kupca in katere informacije ter na kakšen način naj jih posreduje.

4 koraki za uspešen začetek pisanja bloga

4 koraki za uspešen začetek pisanja bloga

V tokratni objavi bomo pogledali, kako lahko v štirih korakih pripravite vse potrebno za začetek pisanja bloga. Ne glede na to, ali pišete osebni ali poslovni blog, lahko z upoštevanjem teh korakov na učinkovit način pridobite spletne obiskovalce, ki bodo postali vaši redni bralci.

1. Izberite nišno vsebino

Na spletu je trenutno več kot 100 milijonov blogov. Zdi se, da so vsa področja pisanja že pokrita, a če boste unikatni, lahko hitro pridobite zanimanje spletnih obiskovalcev. Ni potrebno, da odkrijete nekaj novega. Zadošča že, da dodate svoj, osebni slog pisanja, ki se bo razlikoval od drugih.

Pisanje bloga

Vaš slog pisanja naj bo unikaten, da boste pridobili čim več bralcev.

Pišite o področju, ki ga poznate in vas zanima. Če boste pisali preveč splošno o vsem, boste težko obdržali zanimanje velikega števila obiskovalcev. Osredotočanje na nišno vsebino je lahko ključnega pomena za uspeh bloga.

2. Izberite ustrezno blogersko platformo

Na voljo so številna orodja za izdelavo spletnih blogov. Najbolj priljubljen je zagotovo WordPress, sledi pa mu Blogger. Poglejmo, kakšne so njune prednosti in slabosti.

Prednosti Bloggerja in WordPress.COM:

  • brezplačen,
  • zanesljiv,
  • preprost za začetnike,
  • ni vam treba skrbeti za varnostne nastavite in posodobitve sistema.

Slabosti Bloggerja in WordPress.COM:

  • omejene možnosti urejanja in personalizacije bloga,
  • uporaba lastne domene predstavlja dodaten strošek,
  • na voljo je omejeno število grafičnih predlog,
  • prikazovanje oglasov na strani, ki jih ni možno odstraniti,
  • vsaka želena nadgradnja pomeni, da boste morali namesto brezplačnega profila zakupiti plačljivega,
  • vaš blog je last izbrane platforme.

Prednosti WordPress.ORG:

  • brezplačen,
  • možnost popolne personalizacije bloga,
  • ogromna izbira brezplačnih in plačljivih grafičnih predlog in vtičnikov,
  • enostaven za uporabo, brez potrebnega znanja programiranja,
  • možnost uporabe napredne optimizacije za spletne iskalnike,
  • vi ste lastnik bloga.

Slabosti WordPress.ORG:

  • strošek zakupa spletnega gostovanja in domene,
  • na začetku je treba vložiti več časa za postavitev bloga in namestitev posameznih vtičnikov,
  • sami morate skrbeti za varnost in posodobitve bloga.
Prednosti in slabosti

Vsaka platforma za izdelavo bloga ima svoje prednosti in slabosti.

Priporočamo vam, da se odločite za WordPress.ORG, ki vam že na začetku ponuja več možnosti. Tudi če jih takoj ne potrebujete, vam lahko v prihodnosti prava platforma prihrani veliko časa in živcev, ko boste ugotovili, da vam Blogger ali WordPress.COM ne nudita vseh potrebnih funkcionalnosti.

3. Ime domene

V primeru, da boste postavili blog na platformi WordPress.COM ali Blogger, boste dobili tudi brezplačno poddomeno, ki bo videti takole:

  • moj-blog.wordress.com ali moj-blog.blogspot.com

Ni najbolje, kajne? Svojo domeno lahko registrirate že za manj kot 10 € na leto, in verjemite, naložba se izplača. Domena je namreč prva stvar, ki jo bo videla večina spletnih obiskovalcev, zato je pomembno, da je zapomljiva in da z njo predstavite svojo blagovno znamko, v tem primeru svoj blog.

.Blog domena

Prav za blogerje je na voljo tudi tematska domena .BLOG. Z njeno registracijo boste pridobili številne prednosti. Več o njej si lahko preberete na registracija-domen.net.

4. Izbira ustreznega gostovanja

Ko se odločate za spletno gostovanje, torej za ponudnika, pri katerem bo gostoval vaš blog, je pomembno, da ne gledate samo na ceno. Če bo vaš blog namenjen slovenskim bralcem, potem izberite katerega od slovenskih ponudnikov, saj bo to pripomoglo k hitrejšemu nalaganju bloga. V Sloveniji je na voljo več kot 20 ponudnikov, zato vam pri izbiri lahko pomagajo tudi naslednji kriteriji:

  • Gostovanje naj deluje na SSD strežniku, ki v primerjavi z gostovanjem na HDD zagotavlja do 5-krat hitrejše delovanje spletne strani.
  • Ker boste za upravljanje domene in gostovanja uporabljali nadzorno ploščo, je pomembno, da je le-ta čim enostavnejša za uporabo. Najbolj priljubljena med njimi je cPanel, ki je na voljo tudi v slovenskem jeziku. Če vam ponudnik gostovanja torej omogoča urejanje strani prek te nadzorne plošče, je to zagotovo uporabna prednost.
  • V kolikor boste naleteli na kakšno težavo, je še kako pomembno, da ponudnik nudi hitro in učinkovito podporo uporabnikom.
  • Pri izbiri ponudnika so vam v veliko pomoč tudi izjave in mnenja naročnikov. Na njihovi podlagi boste dobili sliko o tem, za kako kakovostnega ponudnika gre.

Tako, prišli smo do konca. Z upoštevanjem teh štirih korakov lahko suvereno stopite na pot uspešnega pisanja bloga!