Oglaševanje na Facebook

Oglaševanje na Facebook: da ali ne?

Sploh ni vprašanje, ali se splača oglaševati na Facebooku ali ne. Seveda se! Je pa najprej pomembno vedeti, kaj je cilj oglaševanja na tej socialni platformi in imeti pravo strategijo. Pred prvo oglasno akcijo boste potrebovali tudi Facebook stran za svoje podjetje.

Verjetno vam bo naslednji podatek dal vedeti, zakaj se splača oglaševati na Facebook. To priljubljeno družbeno omrežje uporablja namreč slab milijon Slovenk in Slovencev. Seveda vas ne zanimajo čisto vsi, prav zato pa je Facebook še toliko bolj zanimiv oglaševalski kanal.

S svojim oglasom lahko namreč precej natančno ciljate končnega uporabnika. Po spolu, starosti, zanimanjih in še čem. Dejansko lahko vsako oglaševalsko akcijo prilagodite glede na končnega uporabnika, ki ga želite obvestiti o svoji ponudbi, izdelku ali storitvi.

Statistike in analiza

Orodje za oglaševalce na Facebook je vse bolj izpopolnjeno in kot takšno nudi vpogled v zelo zanimive podatke. Na voljo je podrobna analitika klikov in prikazov, koliko so stare osebe, ki jih je vaš oglas najbolj zanimal, katerega spola so in od kod prihajajo. S temi podatki boste zlahka zasnovali novo, še bolj udarno kampanjo, ali pa kar dve na način A/B testiranja. Tako boste pridobili še podatek, kaj je tisto, kar vaše kupce najbolj pritegne.

Facebook analitika

Prav tako vam je v pomoč lahko »retargeting« oziroma ponovno ciljanje. S pomočjo posebne pixel kode boste svoje prilagojene oglase zlahka prikazovali samo tistim, ki jih je vaš produkt že zanimal, a se še niso odločili za nakup. Morda jim ponudite nekaj popusta ali kakšno darilce ob nakupu in rezultat bo tu.

Sprotno prilagajanje oglaševanja

Pri oglaševanju na Facebook boste lahko sproti opazovali, kaj se dogaja. Ali so vaši oglasi učinkoviti ali ne, koliko denarja porabite za posamezno reakcijo (klik, nakup, …). Ker sami najbolje veste, koliko denarja se vam splača vložiti v oglaševanje glede na odziv, boste veseli dejstva, da lahko oglasne kampanje ves čas nadzirate in urejate. Visoki stroški na klik navadno pomenijo, da je potrebno dodelati oglas ali prilagoditi ciljno publiko.

Včasih je dovolj že samo druga kreativa in že se strošek močno zniža. Zapomnite si: Facebook ne mara veliko teksta na vaših fotografijah. Ali je na sliki teksta preveč, lahko preverite z orodjem Image Text Check. Skušajte bistvo povedati s samo vsebino fotografije in nekaj teksta v objavi, ki jo lahko začinite z emotikoni (čustvenčki).

Prav tako bo strošek vašega oglaševanja nižji, če boste dobro ciljali končnega uporabnika. Povsem enostavna formula je: prikazovanje vsebine uporabnikom, ki jih ta zanima. Razmerje med prikazi in kliki namreč močno vpliva na ceno oglaševanja.

Oglaševanje na Googlu in Facebooku je v porastu

Ta dva spletna velikana po nekaterih podatkih odrežeta več kot 50 % celotne oglaševalske pogače na spletu! Kar je še bolj zanimivo, pa je, da Facebook po tej plati dohiteva Google oglaševanje. Vse zgoraj napisano je verjetno najboljši odgovor na to, ali se oglaševanje na Facebooku splača ali ne.

Google in Facebook oglaševanje - statistika

In kar je še posebej dobrodošlo, oglaševanje na Facebooku ne pomeni samo prikazovanje vašega oglasa potencialnim kupcem. S pomočjo te platforme lahko gradite bazo sledilcev na svoji Facebook strani, zbirate kontakte s pomočjo različnih anket in aplikacij, oglašujete produkte iz spletne trgovine in še in še.

Custom in Lookalike Audience

Custom Audience je orodje, ki vam bo omogočilo nekaj, kar bi si želeli, pa ste morda mislili, da ni mogoče. S pomočjo tega orodja lahko ustvarite skupino ljudi, ki so obiskali vaše spletno mesto v XY dneh. Potem pa Facebook namesto vas v svoji bazi poišče osebe, ki so jim po določenih kriterijih podobne. To orodje, ki se imenuje Lookalike Audience, je vsekakor zelo dobrodošlo za vsakega oglaševalca.

Če se nameravate pričeti ukvarjati s Facebook oglaševanjem, vam svetujemo, da si najprej preberete navodila na sami Facebook strani. Nato preverite še vodiče in nasvete na blogih oglaševalcev, ne pozabite pa pogledati tudi video posnetkov, kjer boste spoznali še dodatne trike za uspešno Facebook oglaševanje.

LinkedIn profil

Izpopolnite svoj LinkedIn profil do potankosti!

Profil na omrežju LinkedIn je namenjen predstavitvi profesionalcev z najrazličnejših področij, ki se zavoljo profila nadejajo novih poslovnih priložnosti in izzivov. A da bi profil dobro služil, ni dovolj, da na njem zgolj naštejemo pretekle zaposlitve in nekaj svojih veščin. Če želimo biti opazni, je treba v LinkedIn profil vložiti nekaj več časa in ga oblikovati tako, da bomo izstopali, prav tako pa je potrebno redno skrbeti za posodobitve, ažurnost informacij in objavljanje novih zanimivosti.

Informacije, ki jih mora vsebovati LinkedIn profil

Pričnite z informacijami, ki se pokažejo v »glavi« vašega profila, torej poleg slike na vrhu strani. Običajno je tam vaš poklic, zadnja zaposlitev in podatek o vaši šoli ter državi, iz katere prihajate. Ste vedeli, da lahko to spremenite? Zapišite nekaj takšnega, ob čemer se bodo ljudje dejansko ustavili in si rekli, da ste nekaj posebnega in zanimivega. Predstavite se kreativno ter v glavo postavite pet vaših najpomembnejših ali zadnjih dosežkov, ki jih bodo gotovo prepričali.

Več informacij kot delite na svojem profilu, več ljudi si ga bo ogledalo – torej tudi več tistih, ki vam v bodoče lahko ponudijo delo ali sodelovanje. Zapišite prav vse vaše izkušnje, vse veščine, ne pozabite na volontersko delo in izobrazbo. Zabeležite tudi vse tečaje, licence, izobraževanja na seminarjih in kongresih. Spadajo na vaš profil tudi hobiji? Vsekakor! Hobiji pomenijo izkušnje na določenem področju, ki pridejo pri delu še kako prav.

Spletni tečaji

Pogosto opravljate spletne tečaje? Redno jih beležite v svoj LinkedIn profil.

Ko navajate podatke o sebi, jih zabeležite tako, da delujejo prodajno. Suhoparno nizanje izkušenj, kjer se postavljate, ni dovolj. Napišite jih tako, da jih bralec vidi kot pozitivne zase – v njih vidi, kje vse mu lahko koristite in pomagate.

Vizualna vsebina

Prvo pravilo je, da nikar ne imejte profila brez osebne slike. Fotografija lahko o vas veliko pove oziroma daje obiskovalcu vašega profila občutek, da dejansko bere podatke o konkretni osebi. Takoj ima občutek, da gre vsaj malo za osebni kontakt. Fotografija naj ne bo preveč sproščena (razen, če ste v kreativnih vodah, kjer je to običajno), prav tako pa naj ne bo preveč stroga. Ne bodite zgolj brezizrazen obraz v srajci in kravati, saj takšni ljudje nikogar ne pritegnejo. Najbolje je, da ste urejeni, vendar nasmejani.

Poleg osebne slike poskrbite tudi za sliko ozadja. Ta naj prikazuje vašo strast oziroma vaše področje dela.

Na svoj LinkedIn profil dodajte tudi čim ved drugih vizualnih vsebin, saj je prav to tisto, kar ga naredi zanimivega in opaznega. Fotografije in videe, ki jih posnamete med svojim delom ali o njem, velja s pridom uporabiti za lastno promocijo. Ustvarite si spletni portfolio, preko katerega bodo drugi hitro videli, kaj je vaše delo in kako dobro ga znate opravljati.

Povezave z LinkedIn strani

LinkedIn vam dovoljuje, da na svojem profilu vključite povezave, ki so lahko referenca za vaše delo. Napotite ljudi na članke, ki ste jih napisali, na projekte, pri katerih ste sodelovali, na svoj blog, na društvo in podobno. Takrat, ko sami iščete delo, vas vsakdo pobara po referencah in primerih vašega dela, in preko LinkedIn so lahko ljudem samodejno dostopni – tudi takrat, kadar oni iščejo vas.

Ustvarjanje poslovnih povezav

LinkedIn ni mreža, kjer bi skrbeli za svojo zasebnost in kjer bi v krog znancev spustili zgolj tiste, ki jih dejansko poznamo. Njegov namen je ustvarjanje poslovnih povezav, te pa se pogosto pokažejo v obliki ljudi, ki jih nismo še nikoli srečali. Med svoje povezave na LinkedIn torej sprejmite vse, ki se ponudijo, ter tudi sami iščite ljudi, s katerimi bi se lahko povezali na koristen način.

To ni platforma, kjer bi se počutili ogroženo, saj ne delite svoje zasebnosti! Izkoristite dejstvo, da je Slovenija majhna – preko LinkedIn lahko zgolj preko dveh ali treh povezav običajno pridete do vsakogar. To še ne pomeni, da boste dobili odlično službo ali izjemno delo, vsekakor pa poveča vaše možnosti.

Pisanje marketinških besedil

10 skrivnosti pisanja prepričljivih marketinških besedil

Danes je marketing precej širok pojem, ki se nanaša na vse načine, s katerimi lahko poskrbimo za prodajo izdelkov ali storitev. V digitalni dobi se je marketing v veliki meri preselil na splet, ki je odličen medij za marketinške aktivnosti: omogoča namreč oglaševanje s pomočjo slike, zvoka in besedila. Kljub temu, da se vse več podjetij za potrebe marketinga poslužuje priprave video vsebin, pa je besedilo še vedno osnova, saj je potrebno tudi pri videu.

Kako pripraviti uspešna marketinška besedila, ki bodo dosegla svoj namen in pomagala pri prodaji?

1. V mislih imejte svojo ciljno skupino!

Da bi bili pri prodaji uspešni, se je te vedno potrebno lotiti pri pravih ljudeh oziroma pri pravi ciljni skupini. Glede na potrebe ciljne skupine, njene vrednote, prepričanja in želje, moramo za svoje besedilo uporabiti različne pristope. Prilagodimo se tako z načinom nagovora kot s slogom in uporabo besed. Pravi ton je vedno pomemben, saj morate skrbeti za nagovor v stilu, ki je značilen za vašo blagovno znamko.

2. Ustvarite potrebo!

Svoje izdelke boste z lahkoto prodali, če boste ciljno skupino prepričali, da jih potrebuje. Ustvarite potrebo – povejte, kaj lahko ljudje z vašim izdelkom ali storitvijo pridobijo, kako se bo njihovo življenje izboljšalo in kako se bodo težave končale.

3. Ne bojte se samohvale!

Pravijo, da se dobro blago samo hvali, zato nikar ne bodite skromni in pompozno poudarite prednosti, ki jih nudite. Povejte, zakaj je vaš izdelek boljši od vseh konkurenčnih.

4. Poskrbite za nujnost takojšnjega odziva!

Ker je vaš izdelek tako ekskluziven, da je boljši od vseh drugih, si ga je treba zagotoviti takoj. Ustvarite nujo – omejite čas, ko je izdelek na voljo pod trenutnimi pogoji, oziroma povejte, da ga je na voljo manjša količina, po kateri je zelo veliko povpraševanja. Akcijo želite takoj, preden kupec premisli in se odloči, da ne bo kupil ničesar!

5. Uporabljajte poudarke!

Večina ljudi marketinških besedil ne bere v celoti, niti jim v celoti ne prisluhne. Poskrbite torej, da so najbolj prepričljive besede poudarjene. Ob vizualnem sporočilu naj bo za to poskrbljeno s primernim oblikovanjem, ob besedilu za video pa naj se te besede izpišejo tudi v sliki.

6. Opirajte se na »trendsetterje«.

Lahko dodate marketinškemu besedilu dodatno težo, s tem da vam pri promociji pomaga kakšna znana oseba? Odlično! Če gre za »trendsetterja«, katerega mnenje nekaj šteje, boste lahko prodali več. Tudi sicer pa se velja v besedilu opreti na zadovoljne uporabnike. S tem, ko prikažete rezultate, ki so jih s pomočjo vašega izdelka dosegli drugi, prepričate še hitreje.

7. Ne podcenjujte svojih strank!

Če se ukvarjate s TV prodajo, lahko vse že navedene točke izvajate tako, kot so zapisane. Vsi pa vemo, da pametni ljudje TV prodaji ne nasedajo in jim takšna oblika marketinga hitro prične iti na živce. Z njimi je zato treba ravnati bolj prefinjeno, saj niso neumni. Izkažite jim spoštovanje ter jih ne prepričujte v »300 % boljši rezultat v petih minutah« in podobno. Vse omenjene nasvete uporabljate bolj subtilno in brez prekomernega napihovanja.

8. Poudarite razmerje med ceno in kakovostjo.

Prodajate nekoliko dražji izdelek ali storitev? Potem morate to prikazati kot optimalno izbiro. Naj se zdi, da je cena pravzaprav zanemarljiva v primerjavi z vsem dobrim, ki ga stranka pridobi z nakupom.

9. Uporabljajte enostaven jezik.

Ko predstavljate svoj izdelek ali storitev, se v marketinškem besedilu osredotočite na popolno jasnost. Uporabljajte izraze, ki so razumljivi – razen takrat, kadar nalašč izberete takšnega, zaradi katerega bodo kupci zevali od čudenja nad izdelkom.

10. Marketinško besedilo prilagodite mediju.

Danes se prodajna besedila pišejo za različne namene. Za članke v revijah, za pospeševanje prodaje na spletu, za TV prodajo in TV oglase, celo za telefonsko prodajo. Tudi tu je potrebno predpisati način, kako naj klicatelj nagovori kupca in katere informacije ter na kakšen način naj jih posreduje.

Optimizacija ali spletno oglaševanje

Optimizacija ali spletno oglaševanje – za kaj se odločiti?

Vidnost na spletu je bistvenega pomena. Zgolj lepa stran še zdaleč ni zadosti, saj če le-te noben ne najde, od nje ni prav nič. Pri osebnih straneh in blogih, kjer spletišča ne ustvarjajo zaslužka, to še niti ni usodno, pri straneh podjetij in pri spletnih trgovinah pa je zgodba povsem drugačna. Dostopnost spletne strani uporabnikom interneta je takrat izjemno pomembna. Le tako lahko spletno mesto upraviči svoj obstoj in pripomore k promociji in rasti podjetja.

Uporabniki spleta lahko spletno stran obiščejo na različne načine. Najpogostejši vir obiska je običajno organski, kar pomeni, da ljudje na stran pridejo prek spletnega iskalnika, kot je Google. Prav tako lahko spletno stran obiščejo prek oglasov, ki se pojavljajo na najrazličnejših mestih interneta. Že več let priljubljen vir predstavljajo socialna omrežja, med katerimi zagotovo izstopa Facebook. Naj omenimo še dve možnosti za obisk spletne strani – prek povezave na drugem spletnem mestu ali z neposrednim vpisom URL naslova v naslovno vrstico brskalnika.

Danes se bomo osredotočili na organski obisk, bolj natančno na iskalnik Google, ter na obisk prek spletnih oglasov. Marsikatero podjetje se namreč znajde pred vprašanjem, v kaj investirati svoja sredstva – v spletno optimizacijo ali oglaševanje.

Je v letu 2017 investicija v spletno optimizacijo smiselna?

Morda ste že kje zasledili, da je bila optimizacija spletnih strani za iskalnike (SEO) pred letom 2012 zelo dobičkonosen posel. Takrat je bilo s pomočjo trikov in orodij za samodejno izdelovanje povratnih povezav izjemno enostavno spletno stran spraviti na visoke pozicije v iskalniku Google. Kasneje je iskalnik korenito spremenil svoj algoritem razvrščanja rezultatov in številne strani so postale povsem nevidne. Zaradi posluževanja »nedovoljenih« tehnik optimizacije so obtičala na dnu iskalnika.

Ali to pomeni, da spletna optimizacija danes ne deluje več? Da je spletno stran nemogoče spraviti višje v Googlovem iskalniku? Ne, nikakor. Vsekakor je res, da je naloga mnogo težja, kot je bila nekoč, a še daleč od tega, da se je ne bi bilo smotrno lotiti. Predvsem je potreben drugačen pristop. Pozabiti je potrebno na avtomatsko pridobivanje povratnih povezav in tlačenje ključnih besed v vse možne dele vsebin. Osredotočiti se je treba na kakovostne vsebine, ki služijo kar najboljši uporabniški izkušnji. Kar se tiče povratnih povezav, pa danes štejejo le visoko kakovostne in čim bolj naravne povezave.

Torej, se vam izplača investirati v spletno optimizacijo? Definitivno, toda pozanimajte se, na kakšen način vam jo SEO strokovnjak lahko zagotovi in s kako uspešnimi nedavnimi rezultati se lahko pohvali.

Kaj pa spletno oglaševanje, naj investiram tudi vanj?

Zagotovo poznate rek, da se dobro blago hvali samo. To vsekakor drži, a z investicijo v spletno oglaševanje je proces gradnje blagovne znamke lahko še mnogo hitrejši. Prepoznavnost blagovne znamke je pravzaprav le en izmed razlogov, zakaj je pametno sredstva nameniti tudi oglaševanju na spletu. Drugi razlog je neposredno povezan s prodajo. Preden se mu posvetimo podrobneje, si poglejmo različne načine za oglaševanje prek spleta.

Daleč najbolj priljubljena načina sta:

Obstajajo tudi drugi načini, denimo prek manj znanih oglaševalskih mrež, ter prek spletnih strani, s katerih lastniki se je potrebno o oglaševanju izrecno dogovoriti. Ostanimo kar pri prej omenjenih, ki predstavljata daleč najbolj popularna načina spletnega oglaševanja.

PPC spletno oglaševanje

Najbolj popularni platformi za PPC oglaševanje sta Google AdWords in Facebook.

Povečanje spletne prodaje je drugi razlog, zaradi katerega je spletno oglaševanje smiselno. Z dobro načrtovanimi oglaševalskimi kampanjami lahko iz oglasov pridobite mnogo več, kot ste zanje plačali. Več kot oglaševanju namenite, več dobička ustvarite. Seveda pa vse ni tako preprosto. Potrebno je temeljito testiranje in stalno optimiziranje oglaševalskih kampanj.

Splošnega recepta za uspešno spletno oglaševanje ni. Veliko zavisi od dejavnosti, v kateri posluje podjetje, njegove spletne strani, konkurence itd. Več kot se boste s spletnim oglaševanjem ukvarjali, bolje boste poznali trike in tehnike, s katerimi lahko izboljšate poslovne rezultate. Lahko pa nalogo zaupate tudi oglaševalski agenciji ali posamezniku, ki se z oglaševanjem na spletu že dolgo ukvarja.

Naj za konec le še povzamemo bistvo današnjega prispevka. Izplača se investirati tako v spletno optimizacijo kot tudi v spletno oglaševanje. Konkurenca je danes na praktično vsakem področju zelo močna, zato zgolj s postavitvijo spletne strani in priporočili od ust do ust ne bo šlo.

SEO napake spletnih trgovin

Najpogostejše SEO napake spletnih trgovin

Na spletu je ogromno primerov spletnih trgovin, katerih skorajda nihče ne obišče. Vsaj ne prek spletnih iskalnikov, kot je npr. Google, ki je lahko izredno dragocen vir brezplačnih obiskovalcev. Da uporabniki spleta trgovino lahko najdejo, mora biti ta pravilno izdelana. Pravimo, da mora biti SEO optimizirana. Če je optimizacija pomembna pri klasičnih predstavitvenih spletnih straneh, pa je še toliko pomembnejša pri spletnih trgovinah.

Katere so torej glavne napake spletnih trgovin, ki prejmejo zgolj malo obiska?

1. Slaba struktura spletne trgovine

Ena izmed prvih napak, kateri podleže marsikateri načrtovalec spletne trgovine, je slaba struktura. Kasneje je to težko spreminjati, zato je pomembno, da si pred postavitvijo vzamete dovolj časa in dobro razmislite, kako bo stran strukturirana, katere kategorije boste imeli, kam bodo uvrščeni posamezni izdelki itd.

2. Narobe poimenovani izdelki

Preden se lotite dodajanja izdelkov v spletno trgovino, raziščite, kaj uporabniki spleta sploh iščejo. Katere so torej tiste besede, ki jih vtipkajo v spletni iskalnik? Pomagajte si z orodjem Keyword Planner, nato pa izdelke, seveda pa tudi kategorije, ustrezno poimenujte.

3. Preprečevanje možnosti indeksacije

Googlovim pajkom, ki pregledujejo internet in spletne strani uvrščajo v svoj iskalnik, lahko indeksiranje spletne trgovine preprečite. Npr. z meta oznako »noindex« ali z zapisanim pravilom indeksacije v datoteki robots.txt.

Google pajki

Dovolite Googlovim pajkom, da se sprehodijo po vaši spletni trgovini.

Ko želite spletno trgovino pokazati javnosti, se torej prepričajte, da ne preprečujete možnosti indeksacije.

4. Slabi meta naslovi

Meta naslovi predstavljajo pomemben del spletne optimizacije. Pomembno je, da vključujejo ključno besedo, na katero s posameznim izdelkom oz. kategorijo ciljate. Imate v spletni trgovini kategorijo »pohodni čevlji«? Potem naj se vaš meta naslov glasi: »Pohodni čevlji – ime spletne trgovine / podjetja«.

5. Manjkajoči meta opisi

Čeprav se verjetno marsikateri SEO strokovnjak ne bo strinjal, so tudi meta opisi pomembni. Morda res nimajo neposrednega vpliva na višje uvrščanje ključnih besed v spletnih iskalnikih, a z dobro zastavljenim meta opisom lahko uporabnike spleta spodbudite h kliku na povezavo, s tem se izboljša CTR, kar pozitivno vpliva na pozicije.

6. Premalo vsebine

Zopet ena izmed najpogostejših in največjih težav številnih spletnih trgovin. Če v vašo spletno trgovino ne boste umestili zadostne količine vsebine, se lahko od vidnosti v spletnih iskalnikih poslovite. Priporočamo tudi postavitev bloga, saj Google rad vidi, da se vsebina na spletno mesto neprestano dodaja.

7. Duplicirane vsebine

Nikoli ne ubirajte bližnjic. Vsak izdelek je specifičen in kot tak potrebuje unikaten opis. V kolikor bodo imeli vsi izdelki v vaši spletni trgovini enak opis, ne pričakujte visokih pozicij v iskalniku Google. Če vam pisanje ne gre dobro od rok ali če niste najbolj kreativni, najemite pisca, ki bo delo opravil namesto vas. Na voljo mu dajte čim več podatkov, da bo lahko pripravil kakovostne vsebine.

8. Brez spremljanja in merjenja rezultatov

Vedno je potrebno meriti rezultate, saj drugače ne morete vedeti, kako s projektom napredujete. Morda celo nazadujete, a se tega sploh ne zavedate.

Merjenje rezultatov

Vedno spremljajte rezultate, iščite priložnost in spletno trgovino optimizirajte.

Predvsem pa je rezultate potrebno spremljati in meriti zato, da poiščite priložnosti. Tiste priložnosti, s pomočjo katerih lahko dosežete nove uporabnike spleta. Uporabljajte Googlova orodja, predvsem Google Analytics in Google Search Console.

9. Počasna spletna trgovina

Hitrost je zelo pomemben dejavnikov, ki vpliva na vedenje obiskovalcev. Dokazano je, da hitro odzivne spletne trgovine prodajo več. Hitrost pa je prav tako pomembna s SEO vidika, saj Google hitrejša spletna mesta v svojem iskalniku pomika na višja, bolj vidna mesta. Tudi Googlu je namreč povsem jasno, da je uporabniška izkušnja neposredno povezana z odzivnostjo spletišča. Priskrbite si kakovostno spletno gostovanje, vaš programer pa naj poskrbi za optimizacijo hitrosti spletne trgovine!

10. Indeksacija sortiranih izdelkov

Skoraj vsaka spletna trgovina ima možnost filtriranja oz. razvrščanja izdelkov. Vse lepo in prav, dokler se v spletnem iskalniku ne pojavi cela vrsta strani, ki so si med seboj praktično identične. In zopet smo pri duplicirani vsebini. Težavi se izognite z uporabo meta oznak »canonical«, s katerimi Googlu natančno poveste, da gre za enake ali podobne podstrani, zato naj gleda in v iskalnik uvrsti zgolj eno.

11. Brez prikazovanja povezanih izdelkov

Čeprav so povratne povezave – torej tiste, ki z drugih spletnih mest kažejo na vašo spletno trgovino, vredne več kot notranje, so tudi slednje zelo pomembne. Dobra SEO praksa je prikazovanje povezanih izdelkov, prav tako pa je to odlično z vidika uporabniške izkušnje. Uvrstite jih v svojo spletno trgovino!

12. Uporaba prevelikih slik

Ponovno smo pri točki, pri kateri na izpitu pade cela vrsta spletnih trgovin. Nikar ne nameščajte slik, velikih pol MB ali celo več. Prav tako ne nameščajte slik v izvirnih dimenzijah. Vsako sliko najprej pomanjšajte (npr. na velikost 800 x 600), nato pa jo še stisnite, da bo zavzela čim manj prostora, hkrati pa bo kakovost še vedno na povsem zadovoljivem nivoju. Pazite torej, da na račun kompresije ne bo trpela kakovost slik.

13. Brez nameščenega SSL certifikata

SSL certifikat skrbi za šifriranje vseh podatkov, ki se prenašajo med spletno trgovino in njenimi uporabniki. Predvsem gre za šifriranje zaupnih (osebnih in finančnih) podatkov, ki vsekakor morajo biti ustrezno zavarovani.

HTTPS povezava

Z namestitvijo SSL certifikata se bo vaša spletna povezala pričela s “https”.

Ker spletno varnost spodbuja tudi Google, je pred nedavnim objavil, da bo spletna mesta z nameščenim SSL certifikatom nagradil z večjo vidnostjo v svojem iskalniku. Naredite torej dve muhi na en mah – s SSL certifikatom poskrbite za varnost, obenem pa si izboljšajte uvrstitve v spletnem iskalniku.

14. Brez grajenja povratnih povezav

Čeprav smo grajenje povratnih povezav pustili za konec, gre za izredno pomemben del optimizacije spletne trgovine. Dokler vaša trgovina ne bo poznana širšemu krogu ljudi in posledično ne bo kar po naravni poti pričela pridobivati povratnih povezav, jih boste morali pridobivati vi. Spletno trgovino vpišite v spletne imenike, o njej razširite besedo na forumih, prav tako pa se z lastniki blogov dogovorite za kakšno objavo.