Google AdWords oglaševanje

Google AdWords oglaševanje

Google AdWords je napredna oglaševalska platforma podjetja Google Inc., ki omogoča oglaševanje na različnih področjih spleta:

  • neposredno v iskalniku Google;
  • na Googlovih partnerskih straneh;
  • na spletnih straneh, ki so del sistema Google AdSense;
  • na spletni strani za izmenjavo videoposnetkov Youtube.

Za vsako oglaševalsko kampanjo lahko natančno določite, kakšne vrste oglasov boste izdelali (tekstovne, slikovne, video) in kje ter komu se bodo oglasi prikazovali.

Pred pričetkom spletnega oglaševanja z AdWords je potrebno poskrbeti za strukturo in optimizacijo spletne strani. Dobra praksa je kreiranje podstrani, ki se bodo ujemale z oglasi ter izbranimi ključnimi besedami. Če torej želimo oglaševati mobilni telefon Samsung S7, morajo oglasi voditi do postrani, kjer je predstavljen prav ta model telefona.

Google AdWords oglaševanje v iskalnem omrežju (ang. Search Network)

Google AdWords omogoča oglaševanje na iskalnem omrežju, kar pomeni, da se oglasi prikazujejo neposredno v iskalniku Google. Poleg omenjene lokacije se lahko »search« oglasi prikazujejo tudi v Google Play, Google Shopping in Google Maps.

Pri tej obliki oglaševanja je oglase mogoče kreirati le v tekstovni obliki. Na spodnji sliki si lahko ogledate, kako se oglasi prikazujejo v spletnem iskalniku.

Rezultati iskanja - Google

Prikaz plačljivih in organskih rezultatov iskanja v spletnem iskalniku Google.

Kot vidite, so oglasi v iskalniku Google označeni z zeleno ikono »Oglas«. Na vrhu se nahajajo največ štirje oglasi, sledijo jim tako imenovani organski (brezplačni) zadetki, pod njimi pa so lahko prisotni še dodatni trije oglasi.

AdWords oglaševanje deluje po principu avkcije. Algoritmi iskalnika za vsako iskalno poizvedbo vedno znova določijo, kateri oglas se bo prikazal na 1. mestu, kateri na 2., kateri na 3. itd. V izračun pozicije oglasa (ang. Ad Rank) sta vključena dva dejavnika:

  • cena na klik (ang. CPC – Cost per Click), ki jo je oglaševalec pripravljen plačati za posamezen klik;
  • ocena kakovosti (ang. Quality Score), ki je odvisna od relevantnosti oglasa, pristajalne strani in pričakovane stopnje odzivnosti (ang. CTR – Click-through rate).

Pred izdelavo kampanj moramo določiti ključne besede (ang. Keywords), za katere želimo, da se uporabnikom iskalnika prikazujejo naši oglasi. Na podlagi ključnih besed izdelamo kampanje (ang. Campaigns) in oglasne skupine (ang. Ad Groups), znotraj posameznih oglasnih skupin pa še oglase (ang. Ads).

Primer strukture Google AdWords iskalne kampanje:

Google AdWords strukturaKampanja #1: Prevajanje

  • Oglasna skupina #1: Prevajanje angleščine
  • Oglasna skupina #2: Prevajanje nemščine
  • Oglasna skupina #3: Prevajanje francoščine

Kampanja #2: Tolmačenje

  • Oglasna skupina #1: Simultano tolmačenje
  • Oglasna skupina #2: Konsekutivno tolmačenje

Za oglasno skupino #1 znotraj kampanje #1 določimo ključne besede, ki so tako ali drugače povezane s prevajanjem angleščine. Ko uporabnik iskalnika Google vpiše iskalno poizvedbo, povezano s prevajanjem angleščine, se mu prikaže naš oglas. Visoko oceno kakovosti bomo prejeli, če bo oglas relevanten oz. povezan z iskalno poizvedbo, če bo uporabniška izkušnja na pristajalni strani dobra in če bo pričakovana stopnja CTR visoka.

Spletno oglaševanje v iskalnem omrežju omogoča izjemno dobre rezultate, saj gre v osnovi za to, da ljudem ponudimo točno to, kar v tistem trenutku iščejo.

Google AdWords oglaševanje v prikaznem omrežju (ang. Display Network)

Googlovo prikazno omrežje vključuje več kot dva milijona spletnih mest, aplikacij in videoposnetkov. Večina spletnih mest je v sistem dodanih prek Google AdSense, torej prek platforme, ki lastnikom spletišč omogoča prikazovanje oglasov.

Oglasi so lahko izdelani v obliki besedila, slike ali videa. Nekega splošnega pravila, kateri se obnesejo najbolje, ni. Priporočljivo je preizkusiti različne oblike oglasov, na podlagi podatkov le-te optimizirati ter se nato držati oblik, ki imajo pozitivno stopnjo povrnitve investicije (ang. ROI – Return on Investment).

Google Display oglasi

Za oglaševanje na prikaznem omrežju je na voljo več standardiziranih dimenzij oglasov.

Uspešnost »display« kampanj je v veliki meri odvisna od nastavitev targetiranja. Nastavimo namreč lahko, da se naši oglasi prikazujejo le natančno določeni skupini ljudi, na primer:

  • določimo demografske značilnosti (spol, starost, družbeni status);
  • izberemo interesne dejavnosti, za katere se zanimajo posamezni uporabniki spleta;
  • izberemo tematike spletnih strani, na katerih želimo prikazovati oglase;
  • na podlagi ključnih besed določimo spletne strani, kjer se bodo prikazovali oglasi;
  • kombiniramo različne načine targetiranja.

Za uspešno prikazno kampanjo moramo ustvariti kakovostne oglase, imeti moramo optimizirano spletno stran (za cilj, ki ga želimo doseči), obenem pa moramo dobro poznati ciljno publiko ter jo tudi uspešno targetirati.

Za razliko od iskalnega omrežja, kjer uporabniki v točno tistem trenutku iščejo naše izdelke ali storitve, pa je v prikaznem omrežju drugače. Gre za to, da ciljni skupini predstavimo, kaj jim lahko ponudimo, in na ta način poskušamo vzbuditi željo po nakupu.

Če pri kampanjah za iskalno omrežje hitro prihaja do konverzij, pri kampanjah za prikazno omrežje običajno traja dlje, saj se morajo ljudje najprej spoznati z našo ponudbo in o njej razmisliti, šele nato se morda odločijo za nakup. Seveda obstajajo tehnike, ki nakupni proces pohitrijo (npr. odštevalnik časa na spletni strani).

Spletno oglaševanje v prikaznem omrežju je zelo učinkovito, ko želimo povečati prepoznavnost blagovne znamke. Večkrat kot uporabniki spleta vidijo naš oglas z imenom podjetja ter logotipom, hitreje si nas bodo zapomnili. Poskrbimo torej, da nas bodo ohranili v dobrem spominu. Le na ta način se bodo, ko bodo potrebovali izdelek oz. storitev, ki jim ga lahko ponudimo, odločili za nas.

Gmail oglaševanje (GSP – Google Sponsored Promotions)

Z oglaševalskim sistemom Google AdWords je mogoče oglase prikazovati tudi v odjemalcu pošte Gmail. Oglasi se prikazujejo v zavihku promocij (ang. Promotions), in sicer čisto na vrhu. Ko uporabnik elektronske pošte klikne na oglas, se mu le-ta prikaže v celoti. Vsebuje lahko besedilo, povezave, slike, video in obrazec za vnos podatkov.

GSP oglaševanje omogoča več načinov targetiranja. Oglasi se lahko prikazujejo glede na demografijo, interese, ključne besede, preteklo nakupno obnašanje, … Prav tako je možen uvoz baze e-poštnih naslovov, katerim želimo prikazovati svoje Gmail oglase.

V splošnem Gmail oglaševanje s sponzoriranimi e-sporočili dosega mnogo višje stopnje CTR, kot jih dosega klasično oglaševanje v prikaznem omrežju.

Oglaševalec mora plačati le za klik na oglas, ki uporabnika nato vodi do oglasa v celoti. Z »oglasom v celoti« imamo v mislih vsaj 600px x 1000px velik oglas v HTML obliki. Če uporabnik v razširjenem oglasu klikne na povezavo, izpolni kontaktni obrazec, si ogleda video ali morda kaj drugega, oglaševalcu s tem ne povzroča dodatnih stroškov. Zaračuna se torej le prvi klik na oglas.

Spletno oglaševanje z Gmail sponzorirano e-pošto je sodoben kanal oglaševanja, prek katerega lahko na relativno poceni način dosežemo nove potencialne stranke. Ker je GSP oglaševanje še precejšnja noviteta, so cene na klik ugodne. Ker so zainteresirani prejemniki sponzorirane e-pošte šele na začetku nakupnega procesa, običajno traja dlje časa, da pride do realizirane prodaje.