Reseller gostovanje: priročnik za začetnike

Reseller gostovanje: priročnik za začetnike

Reseller je vrsta spletnega gostovanja, namenjena nadaljnji prodaji. Pri ponudniku gostovanja zakupite reseller paket, ki ga razdelite na manjše pakete gostovanja, te pa nato prodajate svojim naročnikom. Za tovrstno obliko gostovanja se odločajo predvsem izdelovalci spletnih strani in drugi posamezniki ter podjetja, ki delujejo na področju IT-ja, računalniških in spletnih storitev. V nadaljevanju boste spoznali glavne prednosti reseller gostovanja, kako izbrati pravi paket ter kako ga uporabljati.

Glavna prednost reseller gostovanja

Ker je reseller gostovanje namenjeno nadaljnji prodaji, je njegova največja prednost, da omogoča ustvarjanje zaslužka. Ko zakupite svoj reseller paket, sami oblikujete pakete gostovanja in določite njihove cene za nadaljnjo prodajo. S tovrstno storitvijo boste torej lahko razširili svojo ponudbo.

Reseller v večini primerov omogoča, da uporabite svoj logotip in ostale podatke. Tako bodo paketi gostovanja v skladu s celostno grafično podobo vašega podjetja ali blagovne znamke.

Kako izbrati pravi paket reseller gostovanja?

Že osnovni reseller paket vam pogosto omogoča, da izkoristite večino prednosti reseller gostovanja. Pri izbiri ustreznega paketa bodite pozorni predvsem na to, da vam paket nudi dovolj prostora za kreiranje paketov za vaše obstoječe in bodoče stranke. Dodatno preverite še, koliko spletnega prometa, poštnih računov, katero nadzorno ploščo in kakšne tehnične zmogljivosti vam omočajo posamezni paketi.

Lastnostni reseller gostovanja

Na izbiro imate veliko slovenskih in tujih ponudnikov. Priporočamo vam ponudnika Prasicek.si, kjer najcenejši reseller paket dobite že za manj kot 30 € na leto. Že osnovni paket vam ponuja 5 cPanel računov, 7,5 GB prostora na disku, neomejeno mesečnega prometa, neomejeno e-poštnih predalov ter strežnike, locirane v Sloveniji. Celotno ponudbo reseller gostovanja si oglejte na njihovi spletni strani. Velika prednost omenjenega slovenskega ponudnika je tudi tehnična podpora, ki je na voljo v slovenskem jeziku.

Pri izbiri pravega paketa reseller gostovanja je pomembno še, prek katere nadzorne plošče boste urejali svoj paket. Med najboljše sodi kombinacija WHM/cPanel, ki omogoča enostavno ustvarjanje in upravljanje uporabniških računov ter paketov gostovanja. Naj omenimo še, da uporabo nadzorne plošče cPanel omogoča tudi slovenski ponudnik Prasicek.si.

Nastavitev reseller gostovanja

S pomočjo nadzorne plošče WHM/cPanel je nastavitev reseller gostovanja zelo preprosta. Izvedete jo v štirih korakih.

  1. Ko izberete in naročite želeni paket reseller gostovanja, se prijavite v nadzorno ploščo WebHost Manager (WHM) in ustvarite pakete gostovanja za svoje naročnike.
  2. Vsakemu paketu določite lastnosti, omejitve in funkcije. WHM vam omogoča, da enostavno določite vse parametre, ki pripadajo posameznemu paketu.
  3. V nadzorno ploščo naložite logotip svojega podjetja in vnesite ostale podatke, ki se bodo prikazovali vašim naročnikom.
  4. Ustvarite nov cPanel račun za vsakega svojega naročnika.

Na ta način ustvarite poljubno število paketov gostovanja za svoje naročnike. S pomočjo WHM lahko nastavite še dodatne lastnosti za posamezen paket.

Z uporabo reseller gostovanja torej razširite svojo ponudbo, ki vam omogoča dodaten zaslužek. Pri tem ne potrebujete lastne strojne opreme, administracije in vzdrževanja strežnika. Za vse to poskrbi ponudnik gostovanja, vi pripravite samo ustrezne pakete in že lahko začnete koristiti prednosti, ki vam jih ponuja reseller gostovanje.

Namestitev SSL certifikata

Pohitite z namestitvijo SSL certifikata!

Google je 8. februarja 2018 na svojem uradnem blogu objavil novico, da bo brskalnik Chrome od julija 2018 naprej vse spletne strani, dostopne na nezavarovanem http:// protokolu, označil z Not secure oznako. To se bo zgodilo, ko bo izšla verzija brskalnika Google Chrome 68. Kaj to pomeni? Da si morate do takrat na spletno stran namestiti SSL certifikat, saj v nasprotnem primeru lahko pričakujete upad obiskovalcev.

Google Chrome opozorilo - Not secure

Da Google spodbuja prehod na zavarovani https:// protokol, ni prav nič novega. Gre namreč za zelo dobro načrtovane ukrepe, ki potekajo že od 6. avgusta 2014 dalje. Takrat so pri globalni korporaciji oznanili, da so spletne strani, dostopne na https:// povezavi, deležne manjše prednosti v iskalniku. Če bi torej primerjali uvrstitve dveh popolnoma enakih spletnih strani, bi bila tista, na katero je nameščen SSL certifikat, uvrščena pred nezavarovano spletno stranjo.

Nadaljevalo se je januarja 2017, ko je bil izdan brskalnik Google Chrome 56. Takrat so oznako Not secure dobile vse http:// strani, na katerih so bili dostopni obrazci za vpis gesla ali številke kreditne kartice.

Tudi Google Chome 62 je prinesel spremembo na tem področju, in sicer oktobra 2017. Od takrat naprej ima vsaka http:// stran oznako Not secure, če jo odprete v zasebnem načinu brskanja (ang. Incognito Window).

Googlu sledijo tudi drugi brskalniki

Google je nedavno sporočil, da se na Windows in Android napravah prek zavarovanega https:// protokola odvije več kot 68 % prometa, v Chrome OS in Mac pa kar 78 %. Ko bo izšel Google Chrome 68, bosta številki zagotovo še precej višji.

Zato ne preseneča, da Googlu sledijo tudi drugi večji brskalniki. Mozilla Firefox podobne ukrepe izvaja že od prejšnjega decembra, ni pa še jasno, kdaj točno bodo v omenjenem brskalniku vse http:// strani označene z Not secure.

Se vaša spletna stran še vedno nahaja na nezavarovani http:// povezavi? Svetujemo vam, da si čim prej priskrbite SSL certifikat, ki vam je na voljo pri nekaterih ponudnikih spletnega gostovanja. Eden izmed njih je denimo NEOSERV.si, pri katerem poleg brezplačnega SSL certifikata Let’s Encrypt lahko izberete tudi katerega izmed plačljivih Comodo certifikatov.

Prednosti deljenega gostovanja

7 prednosti deljenega gostovanja

Ste vedeli, da obstaja več oblik spletnega gostovanja? Izmed njih je daleč najbolj priljubljeno deljeno gostovanje, pri katerem na enem strežniku gostuje večje število naročnikov. Čeprav ste morda takoj pomislili, da bi bilo bolje, če bi na strežniku gostovala le vaša spletna stran, pomislite še enkrat. Ali veste, koliko stroškov bi imeli, če bi bil celoten strežnik namenjen le vam? Seveda obstaja tudi ta možnost – reče se ji »namenski strežnik«, vendar je primerna le za najzahtevnejše spletne strani z izjemno visoko obiskanostjo.

V nadaljevanju vam predstavljamo 7 prednosti, s katerimi se lahko pohvali deljeno gostovanje. V kolikor tudi sami potrebujete prostor na strežniku, bo najverjetneje prav ta oblika gostovanja tista, za katero se boste na koncu odločili.

1. Najcenejša oblika spletnega gostovanja

Deljeno gostovanje je v primerjavi z drugimi oblikami storitve mnogo cenejše. Razlog za to je v tem, da na enem strežniku gostujejo spletne strani več naročnikov, zato se stroški relativno enakomerno porazdelijo. Dober paket deljenega gostovanja je moč zakupiti že za 20 € na leto, cene zmogljivejših paketov pa so seveda nekoliko višje.

2. Hitro delovanje na sodobnih strežnikih

Marsikoga pred zakupom deljenega gostovanja skrbi, da njegova spletna stran ne bo delovala hitro. Pri kakovostnih ponudnikih, kot je v Sloveniji na primer NEOSERV.si, je takšna skrb odveč, saj so njihovi strežniki izjemno zmogljivi in opremljeni s hitrimi SSD diskovnimi enotami. Poleg tega so paketi posameznih naročnikov programsko ločeni, kar pomeni, da ne prihaja do preobremenitev strežnika.

Preberite tudi: Je SSD spletno gostovanje zares mnogo hitrejše?

3. Primerno za veliko večino spletnih strani in trgovin

Ravno zaradi prej omenjenega dejstva, torej zmogljive strojne in izpopolnjene programske opreme, je deljeno spletno gostovanje primerno za veliko večino spletnih strani. Za omenjeno obliko storitve se odločajo tudi lastniki manjših in srednje velikih spletnih trgovin, saj enostavno ni računice, da bi se odločili za VPS ali naprednejšo obliko najema strežnika.

4. Brez potrebe po znanju administriranja strežnikov

Izjemna prednost deljenega gostovanja je tudi v tem, da kot naročnik ne potrebujete nikakršnega posebnega znanja. Dovolj je računalniška pismenost, sicer pa ima večina ponudnikov na svoji strani pripravljena navodila, kako upravljati paket gostovanja, kako z njim povezati domeno, kako uporabljati naročniški vmesnik, nadzorno ploščo in podobno.

5. Za posodobitve strežnika skrbi ponudnik

Za razliko od naprednejših oblik gostovanja za posodobitve deljenega strežnika skrbi sam ponudnik. Posodobitve strežnika so nujne, saj se z njimi ne zagotavlja le izboljšane uporabniške izkušnje in optimalnejšega delovanja, temveč predvsem varnost. Seveda pa morate tudi pri deljenem gostovanju sami skrbeti za posodobitev spletne strani, na primer WordPress-a.

6. Samodejno izdelovanje varnostnih kopij

Velika večina ponudnikov deljenega gostovanja skrbi za redno izdelovanje varnostnih kopij. Če si za primer ogledamo prej omenjenega ponudnika NEOSERV.si, ta varnostne kopije svojim naročnikom nudi na dnevni, tedenski in mesečni ravni. Kadar koli torej pride do napake, lahko svojo spletno stran enostavno povrnete v stanje izpred dneva, tedna ali meseca dni. Seveda je izdelovanje varnostnih kopij že vključeno v ceno paketa gostovanja.

7. Uporabniku prijazna nadzorna plošča

Z deljenim gostovanjem v paketu pride tudi dostop do nadzorne plošče, prek katere se na strežnik prenaša datoteke, dodaja nove domene in poddomene, ustvarja e-poštne predale, dostopa do varnostnih kopij, z le nekaj kliki namesti sistem za postavitev spletne strani (WordPress, Joomla, Magento, …) in podobno. Najbolj uporabna je nadzorna plošča cPanel, ki je hkrati tudi najpreprostejša za uporabo.

Registracija tematske domene

Prednosti registracije tematske domene

Se tudi vam zdi, da klasične domenske končnice postajajo že nekoliko dolgočasne? Ste morda želeli registrirati domeno .COM, vendar je bila ta že registrirana? Bi s svojo stranjo želeli biti nekaj posebnega in že na prvi pogled izstopati od konkurence? Potem morate čim prej preveriti tako imenovane tematske domene, ki jih na spletu trenutno še ne videvamo prav pogosto, vendar se trend pospešeno spreminja.

Katere so torej tematske domene? Gre za opisne končnice, ki jih lahko razvrstimo v najrazličnejše skupine:

  • Trgovina: .SHOP, .GIFTS, .DEALS, .DISCOUNT, .SHOPPING, .FORSALE, .JEWELRY …
  • Hrana in pijača: .RECIPES, .MENU, .RESTAURANT, .BAR, .PUB, .BEER, .WINE …
  • Moda, oblačila in obutev: .MODA, .FASHION, .CLOTHING, .SHOES, .BOUTIQUE …
  • Posel: .AGENCY, .COMPANY, .BUSINESS, .FINANCE, .EXPERT, .STUDIO, .CENTER …
  • Lifestyle: .LIVE, .LIFE, .DANCE, .DESIGN, .EVENTS, .STYLE, .ART, .PHOTOGRAPHY …
  • Tehnologija: .TECH, .SOLUTIONS, .CLOUD, .ONLINE, .DIGITAL, ,MEDIA, .TOOLS …

V nadaljevanju vam predstavljamo 5 prednosti registracije tematske domene. Morda boste prav zaradi današnjega prispevka postali lastnik naravnost odlične domene, ki vam jo bodo konkurenčna podjetja še kako zavidala.

1. Izjemna pestrost domenskih končnic

Že po prej predstavljenem kratkem seznamu domenskih končnic lahko vidite, da je tematskih domen zares veliko. Toda to je le majhen delček vseh, saj jih v tem trenutku obstaja že več kot 1.200. Celoten seznam tematskih domen si lahko ogledate na spletni strani ICANN.org.

2. Možnost registracije odlične domene

Tematske domene so že zelo mlade. Če ste kliknili na prej zapisano povezavo in pregledali seznam, ste lahko opazili, da so se prve izmed njih pričele pojavljati šele oktobra oz. novembra 2013. Za primerjavo – domena .COM obstaja že od leta 1985. Dejstvo je, da je danes prostih še ogromno odličnih tematskih domen, medtem ko boste domensko ime v kombinaciji s končnico .COM ali .NET našli izjemno težko. Najverjetneje ga sploh ne boste.

3. Dejstvo, da gre za tematske domene

Ena izmed bistvenih prednosti je zagotovo tudi ta, da tematska domena obiskovalcu spletne strani natančno sporoča, s katero dejavnostjo, interesom ali hobijem se ukvarja lastnik spletnega mesta. Ko bo uporabnik interneta zagledal končnico .BLOG, bo takoj vedel, da gre za spletni dnevnik – še preden bo kliknil na povezavo. Če bo videl končnico .AGENCY, pa mu bo takoj jasno, da gre za spletno mesto agencije (npr. oglaševalske ali turistične).

4. Dostopnost tudi pri domačih registrarjih

Registrar domen NEOSERVTako kot je spletno gostovanje pametno zakupiti pri slovenskem ponudniku gostovanja, je tudi domeno priporočljivo registrirati pri domačem registrarju. V tem primeru lahko plačamo z nam najljubšo plačilno metodo – plačilom na TRR prek UPN obrazca, še bolj pomembno pa je to, da nam je vedno na voljo podpora v slovenskem jeziku. Najboljši domači registrarji so tudi precej bolj odzivni kot tuji, ki imajo na sto tisoče strank s celega sveta.

V Sloveniji za enega izmed najbolj kakovostnih registrarjev velja NEOSERV, pri katerem lahko registrirate skoraj 400 različnih tematskih domen. Njihove cene so, v primerjavi s tujimi registrarji, zelo konkurenčne, slovijo pa tudi po zelo hitri in prijazni podpori naročnikom.

5. Cenovna ugodnost

Vas skrbi, da boste za tematsko domeno morali odšteti visok znesek denarja? Najverjetneje ne. Cene večine tematskih domen so povsem primerljive z ostalimi domenskimi končnicami ali pa so celo še nižje. Pri prej omenjenem registrarju je trenutno najcenejša .TOP na voljo že za 1,99 €. Seveda pa obstajajo tudi mnogo dražje tematske domene, za katere je potrebno seči globoko v žep. Nekatere namreč stanejo več kot 2.000 € (npr. končnica .CAR).

Spletni napadalec

Moja WordPress stran je okužena, kaj naj naredim?

WordPress je najbolj popularen sistem za izdelavo spletnih strani, saj jih je bilo z njim izdelanih že več kot 15,8 milijona. Tega se zavedajo tudi spletni napadalci, zato so prav WordPress strani najpogostejša tarča njihovih napadov. Tudi če je vaša spletna stran samo spletna vizitka, morate poskrbeti za njeno varnost. Ko pride do okužbe, hitro nastopi panika, saj vsak želi svojo stran čim prej vrniti na stanje pred okužbo. V današnjem prispevku si preberite, kako ukrepati v takšnem primeru.

Obnovitev iz neokužene varnostne kopije

Še preden pride do okužbe vaše spletne strani, je potrebno, da naredite rezervno kopijo:

  • krovnih datotek WordPressa,
  • grafične predloge, ki vključuje tako glavno kot »child« temo, če slednjo uporabljate,
  • vtičnikov,
  • baze podatkov.

Če pride do okužbe vaše strani, je potrebno, da zaženete obnovitev varnostne kopije in s tem povrnete stran na stanje pred okužbo. Na ta način pridete do rešitve s samo nekaj kliki.

Žal je to popoln scenarij, ki je izvedljiv le redko. Rešitev okužene WordPress strani je namreč običajno veliko bolj kompleksen proces. Obnovitev iz rezervne kopije je šele prvi korak. Velikokrat se namreč zgodi, da spletni napadalci nepooblaščeno dostopajo do strani mnogo prej, preden izvedejo dejanski napad. To pomeni, da če boste spletno stran povrnili na prejšnjo obnovitveno točko, bo stran še vedno okužena.

Spletni napadalec

Spletni napadalec lahko prevzame popolno kontrolo nad vašo spletno stranjo.

Da se izognete temu scenariju, izvedite naslednje štiri korake:

  1. Blokirajte dostop do strani, tako da je dosegljiva samo prek IP-ja vašega računalnika.
  2. Vsi uporabniki, ki imajo dostop do administracije vaše WordPress strani, naj spremenijo geslo.
  3. Spremenite geslo za dostop do paketa spletnega gostovanja.
  4. Preverite strani in odstranite vse datoteke, ki imajo dostop skozi skriti vhod (ang. Backdoor Files).

Datoteke z dostopom skozi skriti vhod

Datoteke z dostopom skozi skriti vhod so datoteke, ki s pomočjo kode nepooblaščeno dostopajo do administracije spletne strani. Ker gre za precej tehnično zadevo, se odstranjevanja tovrstnih datotek sami lotite le v primeru, če imate dovolj ustreznega znanja.

Pri reševanju vam je lahko v pomoč vtičnik Wordfence Security. Najprej preverite zadnje spremenjene datoteke. Če jih niste spreminjali sami, obstaja sum, da gre za okužene datoteke ali njihove dele. Priporočamo vam, da si ogledate njihovo vsebino, preden jih izbrišete. S tem boste dobili predstavo, kako so videti, zato boste lažje poiskali še ostale okužene datoteke ali njihove dele.
Če za katero datoteko niste prepričani, ali je škodljiva, jo dodatno preverite, da ne boste nenamerno pokvarili delovanja svoje spletne strani.

Ustrezno spletno gostovanje

Nimate varnostnih kopij svoje strani? Potem je ne boste mogli povrniti na stanje pred okužbo. Zato je pomembno, da izberete zanesljivega ponudnika gostovanja. Preverite, kako pogosto izdeluje varnostne kopije in kakšen nivo varnosti nudi za spletne strani, ki gostujejo na njegovih strežnikih.

Spletno gostovanje

Izbira kakovostnega ponudnika spletnega gostovanja je izjemno pomembna.

V primeru, da vaš ponudnik ne izdeluje varnostih kopij, in tudi če jih, lahko dodatne naredite z ustreznim vtičnikom. Eden najbolj priljubljenih in učinkovitih je UpdraftPlus, s katerim izdelate varnostno kopijo svoje strani v le nekaj korakih.

Skrb za varnost in posodobitve

Če je bila vaša WordPress stran okužena, popravilo nastale situacije, kot smo že omenili, praviloma nikoli ni enostavno. Vse se vrti okoli tega, kako varni so temelji vaše spletne strani, uporabniki in njihova gesla, vtičniki in teme. Bolj kot se trudite z varnostjo in posodobitvami, manjša je verjetnost, da bo prišlo do okužbe.

Okužena spletna stran vam lahko povzroči ogromno škodo, zato je pomembno, da ničesar ne prepustite naključju. Poskrbite, da boste imeli učinkovit sistem izdelave varnostnih kopij (ali ponudnika gostovanja, ki to omogoča). Brez dobre varnostne kopije ni garancije, da bo vaša stran še kdaj normalno delovala, če pride do njene okužbe.

Dvo-faktrorska avtentikacija

WordPress in uporaba dvofaktorske avtentikacije

Kot že ime pove, je dvofaktorska avtentikacija sestavljena iz dveh delov. Prvi del predstavlja nekaj, kar poznamo (na primer geslo), drugi del pa nekaj, kar imamo (na primer pametni telefon). Z uporabo dvofaktorske avtentikacije lahko med drugim poskrbimo tudi za večjo varnost svoje WordPress spletne strani.

Dvofaktrorska avtentikacija v sistemu WordPress

Ko na svojo domeno namestite sistem WordPress, je eden od prvih korakov, da nastavite ustrezno uporabniško ime in geslo:

  • spremenite privzeto uporabniško ime admin v nekaj drugega,
  • uporabite varno geslo iz vsaj 12 znakov, ki vključujejo velike in male črke, številke in posebne znake (na primer #$*@{^€).

Drugi korak za večjo varnost pa je, da namestite ustrezen vtičnik, ki omogoča dvofaktorsko avtentikacijo. Da boste lažje izbrali pravega, smo pripravili seznam najbolj priljubljenih.

WordFence

WordFence

WordFence spada med najbolj priljubljene WordPress varnostne vtičnike.

WordFence spada med najbolj priljubljene WordPress varnostne vtičnike, saj beleži že več kot 2 milijona namestitev. Njegova plačljiva verzija omogoča tudi dvofaktorsko avtentikacijo, ki jo lahko uporabite na dva načina:

  • v kombinaciji z aplikacijo Google Authenticator,
  • pošiljanje kode za enkratno uporabo preko SMS-a.

Google Authenticator

Google Authenticator

Google Authenticator deluje kot aplikacija in vtičnik.

Podjetje Google je prisotno na mnogih področjih spleta, med drugim nudijo tudi varnostne produkte, kot je na primer Google Authenticator. To je brezplačna aplikacija za pametne telefone, ki delujejo na operacijskem sistemu Android ali iOS. Poleg aplikacije potrebujete še istoimenski vtičnik, s katerim si nastavite učinkovito dvofaktorsko avtentikacijo.

Duo Two-Factor Authentication

Duo Two-Factor Authentication

Vtičnik Duo je razvilo varnostno podjetje.

Duo je tehnološko-varnostno podjetje, ki ponuja dvofaktorsko zaščito za globalne korporacije in podjetja. Poleg tega so razvili tudi varnostni WordPress vtičnik. Kljub temu, da je zabeležil samo nekaj tisoč prenosov, gre za izjemno učinkovit vtičnik, ki je primeren za vse, ki potrebujete dvofaktorsko avtentikacijo.

Rublon

Rublon

Rublon deluje na drugačen način kot ostali predstavljeni vtičniki.

Za konec smo prihranili še en zanimiv varnostni vtičnik. Rublon ponuja povsem drugačen pristop zaščite. Namesto pošiljanja kode za enkratno uporabo prek SMS-a, Rublon kodo pošlje na elektronski naslov. Ko se enkrat uspešno vpišete v svoj WordPress prek določene naprave, si Rublon to napravo zapomni kot varno. Brezplačna verzija je na voljo za en uporabniški račun, za dodatne uporabnike pa je potrebna nadgradnja na plačljivo verzijo.

Poleg zgoraj omenjenih imate na voljo še več vtičnikov za dvofaktorsko avtentikacijo, zato izgovorov za njeno neuporabo ni. Že res, da bo s tem prijavni postopek podaljšan za en korak, ampak bistveno večja stopnja varnosti je tega vredna. Da zagotovite še dodatno varnost, poleg dvofaktorske avtentikacije izdelujte še redne varnostne kopije svoje strani, poskrbite za posodobitve jedra WordPressa, grafične predloge in vseh vtičnikov, ter za ustrezno antivirusno zaščito računalnikov, na katerih dostopate do svoje WordPress spletne strani.

Izbira ponudnika gostovanja

Vodič za izbiro ponudnika gostovanja

Ste ravno v fazi iskanja ponudnika spletnega gostovanja, vendar se v množici domačih in tujih podjetij ne znate odločili, koga bi izbrali? Če se s tem srečujete prvič, ne gre za prav nič nenavadnega, saj je ponudnikov zares veliko, vsi pa obljubljajo kakovostno storitev in predvsem ugodne cene.

Marsikdo se v takšnem primeru po nasvete obrača na razne spletne portale, kjer so na enem mestu predstavljeni številni ponudniki. Vendar pa se je pri tem potrebno zavedati, da takšni portali služijo s provizijami, ki jih prejmejo od ponudnikov gostovanja, katerim prek svojih portalov napotijo obiskovalce. Zato najvišje ocene dosegajo ponudniki, ki so za takšen način pridobivanja novih naročnikov pripravljeni odšteti največ denarja.

Kako torej izbrati ponudnika za spletno gostovanje, s čigar storitvijo boste zagotovo zadovoljni? Pripravili smo kratek vodič, ki vam bo pri tem v veliko pomoč.

Kaj vse upoštevati pri izbiri ponudnika spletnega gostovanja?

1. Lokacija: Od lokacije strežnika je odvisno, kako hitro se bo spletna stran prikazala vašim obiskovalcem. Če imate namen postaviti spletno stran v slovenskem jeziku, izberite ponudnika iz Slovenije. Tudi za druge evropske države bo ustrezal domači registrar. V kolikor bo vaša spletna stran namenjena ameriškemu trgu, zakupite spletno gostovanje pri tujem ponudniku, lahko pa tudi pri domačem – v tem primeru se prej pozanimajte o možnosti uporabe CDN (Content Delivery Network), na primer Cloudflare.

2. Kakovost strežniške opreme: Kako hitro bo delovala vaša spletna stran, je odvisno tudi od kakovosti strežnikov in programske opreme, ki jo uporablja ponudnik gostovanja. Na spletni strani ponudnika poiščite podatke o strežniški opremi in le-te primerjajte med seboj z drugimi ponudniki. Tistih ponudnikov, ki omenjenih podatkov nimajo javno objavljenih, se izogibajte, saj najverjetneje uporabljajo že nekoliko zastarelo opremo.

Strežnik v podatkovnem centru

Prepričajte se, da ponudnik gostovanja razpolaga z vrhunsko strežniško opremo.

3. Strokovnost in odzivnost podpore: Kakovostna podpora naročnikom je zelo pomembna pri mnogih spletnih storitvah, za spletno gostovanje pa lahko rečemo, da je vredna zlata. Ko se karkoli zatakne, ko spletna stran preneha delovati, ko e-poštno sporočilo ni dostavljeno ipd., je še kako nujno, da se težavo kar najhitreje odpravi. Pred zakupom gostovanja naredite test – ponudnikom pošljite e-sporočilo z vprašanjem (npr.: Ali nudite SSD gostovanje?) in preverite, kateri izmed njih bodo najhitreje odgovorili na vaše vprašanje.

4. Pestrost ponudbe: Če se zanimate za deljeno spletno gostovanje, ponudnik pa vam lahko ponudi le najem VPS ali namenskega strežnika, potem boste seveda morali poiskati drugo podjetje. Preverite tudi pestrost paketov gostovanja. V kolikor potrebujete spletni prostor za tri spletne strani oziroma domene, je nespametno zakupiti paket, ki omogoča uporabo desetih ali celo več domen. Ne pozabite preveriti tudi podatkov o omejitvah (prostor na strežniku, mesečni prenos podatkov, število e-poštnih predalov, število FTP računov itd.).

5. Mnenja naročnikov: Največ o kakovosti ponudnika spletnega gostovanja boste izvedeli, če boste našli legitimna mnenja naročnikov – tako zdajšnjih kot bivših. Kje poiskati takšna mnenja? Predvsem na spletnih forumih in blogih. Vključite »radar« za zaznavanje nelegitimnih komentarjev, hkrati pa pazite, da se ne boste preveč osredotočili zgolj na negativna mnenja. Priporočamo vam, da izjav na raznih portalih, kjer je jasno, da je v ozadju ekonomski interes, pri izbiri ponudnika ne upoštevate.

6. Nadzorna plošča: Ko boste naročili spletno gostovanje, boste v e-sporočilu prejeli podatke za uporabo nadzorne plošče. Pred samim nakupom se prepričajte, katero nadzorno ploščo boste lahko uporabljali. Toplo vam priporočamo, da izberete ponudnika, ki svojim naročnikom omogoča uporabo nadzorne plošče cPanel. V primerjavi z drugimi ta namreč močno olajša delo z urejanjem paketa gostovanja (dodajanje novih domen, ustvarjanje e-poštnih predalov, prenos datotek na strežnik, urejanje podatkovnih baz, namestitev SSL certifikata, uporaba varnostnih kopij itd.).

Nadzorna plošča cPanel

Nadzorno ploščo cPanel odlikujejo funkcionalnost, preglednost in enostavnost.

7. Uporabniški vmesnik: Poleg podatkov za nadzorno ploščo boste v e-poštnem sporočilu prejeli tudi podatke za vpis v uporabniški vmesnik. V njem imate običajno pregled nad vsemi zakupljenimi storitvami, urejate lahko kontaktne podatke, domenam nastavljate poljubne DNS zapise, urejate svoje predračune in pregledujete plačane račune. Prav tako lahko preverite, kdaj vam storitve potečejo, kakšno je vaše stanje na partnerskem računu, katero geslo uporabljate za dostop do nadzorne plošče ipd. Pred zakupom gostovanja se pozanimajte, kaj vse boste lahko urejali v uporabniškem vmesniku.

8. Brezplačen SSL certifikat: Verjetno ste že opazili, da je od leta 2017 število spletnih strani, dostopnih prek naslova https, strmo naraslo. Gre za varen spletni naslov, ki ga omogoči namestitev SSL certifikata. Če je vaša spletna stran preprosta (npr. blog, manjši spletni portal ali osnovna predstavitvena stran podjetja), lahko privarčujete z namestitvijo brezplačnega SSL certifikata. Ponudnika gostovanja povprašajte, ali omogoča namestitev Let’s Encrypt certifikata. Gre za varnostni SSL certifikat, ki je brezplačen, avtomatiziran in odprtokoden.

9. Cene storitev: Pri izbiri ponudnika spletnega gostovanja seveda ne moremo mimo cene, vendar smo jo z razlogom postavili na zadnje mesto. Če boste izbrali najcenejšega ponudnika, nikar ne pričakujte storitve najvišje kakovosti. Priporočamo vam, da se najcenejših ponudb izogibate, saj se bo prej ali slej pokazala določena slabost oziroma težava. Ste našli ponudnika, ki ustreza vsem prejšnjim kriterij, njegove cene storitev pa so nekoliko višje od konkurenčnih ponudnikov? Čeprav boste morali plačati nekoliko več, vam svetujemo, da se odločite zanj, saj je pri spletnem gostovanju kakovost storitve enostavno potrebno postaviti na prvo mesto.

LinkedIn profil

Izpopolnite svoj LinkedIn profil do potankosti!

Profil na omrežju LinkedIn je namenjen predstavitvi profesionalcev z najrazličnejših področij, ki se zavoljo profila nadejajo novih poslovnih priložnosti in izzivov. A da bi profil dobro služil, ni dovolj, da na njem zgolj naštejemo pretekle zaposlitve in nekaj svojih veščin. Če želimo biti opazni, je treba v LinkedIn profil vložiti nekaj več časa in ga oblikovati tako, da bomo izstopali, prav tako pa je potrebno redno skrbeti za posodobitve, ažurnost informacij in objavljanje novih zanimivosti.

Informacije, ki jih mora vsebovati LinkedIn profil

Pričnite z informacijami, ki se pokažejo v »glavi« vašega profila, torej poleg slike na vrhu strani. Običajno je tam vaš poklic, zadnja zaposlitev in podatek o vaši šoli ter državi, iz katere prihajate. Ste vedeli, da lahko to spremenite? Zapišite nekaj takšnega, ob čemer se bodo ljudje dejansko ustavili in si rekli, da ste nekaj posebnega in zanimivega. Predstavite se kreativno ter v glavo postavite pet vaših najpomembnejših ali zadnjih dosežkov, ki jih bodo gotovo prepričali.

Več informacij kot delite na svojem profilu, več ljudi si ga bo ogledalo – torej tudi več tistih, ki vam v bodoče lahko ponudijo delo ali sodelovanje. Zapišite prav vse vaše izkušnje, vse veščine, ne pozabite na volontersko delo in izobrazbo. Zabeležite tudi vse tečaje, licence, izobraževanja na seminarjih in kongresih. Spadajo na vaš profil tudi hobiji? Vsekakor! Hobiji pomenijo izkušnje na določenem področju, ki pridejo pri delu še kako prav.

Spletni tečaji

Pogosto opravljate spletne tečaje? Redno jih beležite v svoj LinkedIn profil.

Ko navajate podatke o sebi, jih zabeležite tako, da delujejo prodajno. Suhoparno nizanje izkušenj, kjer se postavljate, ni dovolj. Napišite jih tako, da jih bralec vidi kot pozitivne zase – v njih vidi, kje vse mu lahko koristite in pomagate.

Vizualna vsebina

Prvo pravilo je, da nikar ne imejte profila brez osebne slike. Fotografija lahko o vas veliko pove oziroma daje obiskovalcu vašega profila občutek, da dejansko bere podatke o konkretni osebi. Takoj ima občutek, da gre vsaj malo za osebni kontakt. Fotografija naj ne bo preveč sproščena (razen, če ste v kreativnih vodah, kjer je to običajno), prav tako pa naj ne bo preveč stroga. Ne bodite zgolj brezizrazen obraz v srajci in kravati, saj takšni ljudje nikogar ne pritegnejo. Najbolje je, da ste urejeni, vendar nasmejani.

Poleg osebne slike poskrbite tudi za sliko ozadja. Ta naj prikazuje vašo strast oziroma vaše področje dela.

Na svoj LinkedIn profil dodajte tudi čim ved drugih vizualnih vsebin, saj je prav to tisto, kar ga naredi zanimivega in opaznega. Fotografije in videe, ki jih posnamete med svojim delom ali o njem, velja s pridom uporabiti za lastno promocijo. Ustvarite si spletni portfolio, preko katerega bodo drugi hitro videli, kaj je vaše delo in kako dobro ga znate opravljati.

Povezave z LinkedIn strani

LinkedIn vam dovoljuje, da na svojem profilu vključite povezave, ki so lahko referenca za vaše delo. Napotite ljudi na članke, ki ste jih napisali, na projekte, pri katerih ste sodelovali, na svoj blog, na društvo in podobno. Takrat, ko sami iščete delo, vas vsakdo pobara po referencah in primerih vašega dela, in preko LinkedIn so lahko ljudem samodejno dostopni – tudi takrat, kadar oni iščejo vas.

Ustvarjanje poslovnih povezav

LinkedIn ni mreža, kjer bi skrbeli za svojo zasebnost in kjer bi v krog znancev spustili zgolj tiste, ki jih dejansko poznamo. Njegov namen je ustvarjanje poslovnih povezav, te pa se pogosto pokažejo v obliki ljudi, ki jih nismo še nikoli srečali. Med svoje povezave na LinkedIn torej sprejmite vse, ki se ponudijo, ter tudi sami iščite ljudi, s katerimi bi se lahko povezali na koristen način.

To ni platforma, kjer bi se počutili ogroženo, saj ne delite svoje zasebnosti! Izkoristite dejstvo, da je Slovenija majhna – preko LinkedIn lahko zgolj preko dveh ali treh povezav običajno pridete do vsakogar. To še ne pomeni, da boste dobili odlično službo ali izjemno delo, vsekakor pa poveča vaše možnosti.

Pisanje marketinških besedil

10 skrivnosti pisanja prepričljivih marketinških besedil

Danes je marketing precej širok pojem, ki se nanaša na vse načine, s katerimi lahko poskrbimo za prodajo izdelkov ali storitev. V digitalni dobi se je marketing v veliki meri preselil na splet, ki je odličen medij za marketinške aktivnosti: omogoča namreč oglaševanje s pomočjo slike, zvoka in besedila. Kljub temu, da se vse več podjetij za potrebe marketinga poslužuje priprave video vsebin, pa je besedilo še vedno osnova, saj je potrebno tudi pri videu.

Kako pripraviti uspešna marketinška besedila, ki bodo dosegla svoj namen in pomagala pri prodaji?

1. V mislih imejte svojo ciljno skupino!

Da bi bili pri prodaji uspešni, se je te vedno potrebno lotiti pri pravih ljudeh oziroma pri pravi ciljni skupini. Glede na potrebe ciljne skupine, njene vrednote, prepričanja in želje, moramo za svoje besedilo uporabiti različne pristope. Prilagodimo se tako z načinom nagovora kot s slogom in uporabo besed. Pravi ton je vedno pomemben, saj morate skrbeti za nagovor v stilu, ki je značilen za vašo blagovno znamko.

2. Ustvarite potrebo!

Svoje izdelke boste z lahkoto prodali, če boste ciljno skupino prepričali, da jih potrebuje. Ustvarite potrebo – povejte, kaj lahko ljudje z vašim izdelkom ali storitvijo pridobijo, kako se bo njihovo življenje izboljšalo in kako se bodo težave končale.

3. Ne bojte se samohvale!

Pravijo, da se dobro blago samo hvali, zato nikar ne bodite skromni in pompozno poudarite prednosti, ki jih nudite. Povejte, zakaj je vaš izdelek boljši od vseh konkurenčnih.

4. Poskrbite za nujnost takojšnjega odziva!

Ker je vaš izdelek tako ekskluziven, da je boljši od vseh drugih, si ga je treba zagotoviti takoj. Ustvarite nujo – omejite čas, ko je izdelek na voljo pod trenutnimi pogoji, oziroma povejte, da ga je na voljo manjša količina, po kateri je zelo veliko povpraševanja. Akcijo želite takoj, preden kupec premisli in se odloči, da ne bo kupil ničesar!

5. Uporabljajte poudarke!

Večina ljudi marketinških besedil ne bere v celoti, niti jim v celoti ne prisluhne. Poskrbite torej, da so najbolj prepričljive besede poudarjene. Ob vizualnem sporočilu naj bo za to poskrbljeno s primernim oblikovanjem, ob besedilu za video pa naj se te besede izpišejo tudi v sliki.

6. Opirajte se na »trendsetterje«.

Lahko dodate marketinškemu besedilu dodatno težo, s tem da vam pri promociji pomaga kakšna znana oseba? Odlično! Če gre za »trendsetterja«, katerega mnenje nekaj šteje, boste lahko prodali več. Tudi sicer pa se velja v besedilu opreti na zadovoljne uporabnike. S tem, ko prikažete rezultate, ki so jih s pomočjo vašega izdelka dosegli drugi, prepričate še hitreje.

7. Ne podcenjujte svojih strank!

Če se ukvarjate s TV prodajo, lahko vse že navedene točke izvajate tako, kot so zapisane. Vsi pa vemo, da pametni ljudje TV prodaji ne nasedajo in jim takšna oblika marketinga hitro prične iti na živce. Z njimi je zato treba ravnati bolj prefinjeno, saj niso neumni. Izkažite jim spoštovanje ter jih ne prepričujte v »300 % boljši rezultat v petih minutah« in podobno. Vse omenjene nasvete uporabljate bolj subtilno in brez prekomernega napihovanja.

8. Poudarite razmerje med ceno in kakovostjo.

Prodajate nekoliko dražji izdelek ali storitev? Potem morate to prikazati kot optimalno izbiro. Naj se zdi, da je cena pravzaprav zanemarljiva v primerjavi z vsem dobrim, ki ga stranka pridobi z nakupom.

9. Uporabljajte enostaven jezik.

Ko predstavljate svoj izdelek ali storitev, se v marketinškem besedilu osredotočite na popolno jasnost. Uporabljajte izraze, ki so razumljivi – razen takrat, kadar nalašč izberete takšnega, zaradi katerega bodo kupci zevali od čudenja nad izdelkom.

10. Marketinško besedilo prilagodite mediju.

Danes se prodajna besedila pišejo za različne namene. Za članke v revijah, za pospeševanje prodaje na spletu, za TV prodajo in TV oglase, celo za telefonsko prodajo. Tudi tu je potrebno predpisati način, kako naj klicatelj nagovori kupca in katere informacije ter na kakšen način naj jih posreduje.

4 koraki za uspešen začetek pisanja bloga

4 koraki za uspešen začetek pisanja bloga

V tokratni objavi bomo pogledali, kako lahko v štirih korakih pripravite vse potrebno za začetek pisanja bloga. Ne glede na to, ali pišete osebni ali poslovni blog, lahko z upoštevanjem teh korakov na učinkovit način pridobite spletne obiskovalce, ki bodo postali vaši redni bralci.

1. Izberite nišno vsebino

Na spletu je trenutno več kot 100 milijonov blogov. Zdi se, da so vsa področja pisanja že pokrita, a če boste unikatni, lahko hitro pridobite zanimanje spletnih obiskovalcev. Ni potrebno, da odkrijete nekaj novega. Zadošča že, da dodate svoj, osebni slog pisanja, ki se bo razlikoval od drugih.

Pisanje bloga

Vaš slog pisanja naj bo unikaten, da boste pridobili čim več bralcev.

Pišite o področju, ki ga poznate in vas zanima. Če boste pisali preveč splošno o vsem, boste težko obdržali zanimanje velikega števila obiskovalcev. Osredotočanje na nišno vsebino je lahko ključnega pomena za uspeh bloga.

2. Izberite ustrezno blogersko platformo

Na voljo so številna orodja za izdelavo spletnih blogov. Najbolj priljubljen je zagotovo WordPress, sledi pa mu Blogger. Poglejmo, kakšne so njune prednosti in slabosti.

Prednosti Bloggerja in WordPress.COM:

  • brezplačen,
  • zanesljiv,
  • preprost za začetnike,
  • ni vam treba skrbeti za varnostne nastavite in posodobitve sistema.

Slabosti Bloggerja in WordPress.COM:

  • omejene možnosti urejanja in personalizacije bloga,
  • uporaba lastne domene predstavlja dodaten strošek,
  • na voljo je omejeno število grafičnih predlog,
  • prikazovanje oglasov na strani, ki jih ni možno odstraniti,
  • vsaka želena nadgradnja pomeni, da boste morali namesto brezplačnega profila zakupiti plačljivega,
  • vaš blog je last izbrane platforme.

Prednosti WordPress.ORG:

  • brezplačen,
  • možnost popolne personalizacije bloga,
  • ogromna izbira brezplačnih in plačljivih grafičnih predlog in vtičnikov,
  • enostaven za uporabo, brez potrebnega znanja programiranja,
  • možnost uporabe napredne optimizacije za spletne iskalnike,
  • vi ste lastnik bloga.

Slabosti WordPress.ORG:

  • strošek zakupa spletnega gostovanja in domene,
  • na začetku je treba vložiti več časa za postavitev bloga in namestitev posameznih vtičnikov,
  • sami morate skrbeti za varnost in posodobitve bloga.
Prednosti in slabosti

Vsaka platforma za izdelavo bloga ima svoje prednosti in slabosti.

Priporočamo vam, da se odločite za WordPress.ORG, ki vam že na začetku ponuja več možnosti. Tudi če jih takoj ne potrebujete, vam lahko v prihodnosti prava platforma prihrani veliko časa in živcev, ko boste ugotovili, da vam Blogger ali WordPress.COM ne nudita vseh potrebnih funkcionalnosti.

3. Ime domene

V primeru, da boste postavili blog na platformi WordPress.COM ali Blogger, boste dobili tudi brezplačno poddomeno, ki bo videti takole:

  • moj-blog.wordress.com ali moj-blog.blogspot.com

Ni najbolje, kajne? Svojo domeno lahko registrirate že za manj kot 10 € na leto, in verjemite, naložba se izplača. Domena je namreč prva stvar, ki jo bo videla večina spletnih obiskovalcev, zato je pomembno, da je zapomljiva in da z njo predstavite svojo blagovno znamko, v tem primeru svoj blog.

.Blog domena

Prav za blogerje je na voljo tudi tematska domena .BLOG. Z njeno registracijo boste pridobili številne prednosti. Več o njej si lahko preberete na registracija-domen.net.

4. Izbira ustreznega gostovanja

Ko se odločate za spletno gostovanje, torej za ponudnika, pri katerem bo gostoval vaš blog, je pomembno, da ne gledate samo na ceno. Če bo vaš blog namenjen slovenskim bralcem, potem izberite katerega od slovenskih ponudnikov, saj bo to pripomoglo k hitrejšemu nalaganju bloga. V Sloveniji je na voljo več kot 20 ponudnikov, zato vam pri izbiri lahko pomagajo tudi naslednji kriteriji:

  • Gostovanje naj deluje na SSD strežniku, ki v primerjavi z gostovanjem na HDD zagotavlja do 5-krat hitrejše delovanje spletne strani.
  • Ker boste za upravljanje domene in gostovanja uporabljali nadzorno ploščo, je pomembno, da je le-ta čim enostavnejša za uporabo. Najbolj priljubljena med njimi je cPanel, ki je na voljo tudi v slovenskem jeziku. Če vam ponudnik gostovanja torej omogoča urejanje strani prek te nadzorne plošče, je to zagotovo uporabna prednost.
  • V kolikor boste naleteli na kakšno težavo, je še kako pomembno, da ponudnik nudi hitro in učinkovito podporo uporabnikom.
  • Pri izbiri ponudnika so vam v veliko pomoč tudi izjave in mnenja naročnikov. Na njihovi podlagi boste dobili sliko o tem, za kako kakovostnega ponudnika gre.

Tako, prišli smo do konca. Z upoštevanjem teh štirih korakov lahko suvereno stopite na pot uspešnega pisanja bloga!