Izdelava spletne trgovine

Izdelava spletne trgovine

Tako kot pri fizični trgovini je tudi pri spletni trgovini cilj, da dosega čim bolšje prodajne rezultate, da je prijazna do obiskovalcev in da nudi kakovostne dodatne storitve za potrošnike. Spletna trgovina predstavlja izjemno prodajno orodje, s katerim lahko bistveno povečate svojo prodajo in prehitite konkurenco.

Za doseganje uspeha na spletu je treba upoštevati določene smernice, ki se razlikujejo od tistih, ki veljajo za fizične trgovine. Pogledali si bomo, kaj vse je potrebno za izdelavo učinkovite spletne trgovine, ki prodaja 24 ur na dan in 7 dni v tednu.

Profesionalna ali samostojna izdelava spletne trgovine?

Izdelava spletne trgovine je zahteven proces, ki se odvije v najmanj petih korakih:

  1. analiza trga,
  2. izbira vrste trgovine,
  3. grafično oblikovanje,
  4. optimizacija,
  5. redno vzdrževanje.

Če vam to predstavlja prevelik zalogaj, vam svetujemo, da zadevo prepustite strokovnjakom. Učinkovito izdelana spletna trgovina bo namreč odločilno vplivala na uspešnost prodaje.

Profesionalna izdelava spletne trgovine

Pri izbiri ponudnika je pomembno, da ne gledate le na stroške izdelave, temveč upoštevate tudi ostala merila za izbor ustreznega ponudnika:

  • unikatnost pri izdelavi,
  • strokovno svetovanje,
  • podpora,
  • CMS sistem, ki ga ponudnik uporablja za upravljanje in vzdrževanje spletne trgovine,
  • referenčni projekti,
  • mnenja strank,
  • dodatne storitve.

Samostojna izdelava spletne trgovine

Če imate dovolj znanja in bi želeli sami izdelati spletno trgovino, vam priporočamo uporabo CMS orodja Magento, s katerim si trgovino lahko postavite brezplačno. Gre za trenutno najbolj priljubljeno orodje, na katerem je postavljenih kar 25 % vseh spletnih trgovin.

Spletna trgovina Magento

Magento je najbolj priljubljena odprtokodna rešitev za postavitev spletne trgovine.

Največja prednost tega orodja je, da vam omogoča veliko svobode pri izdelavi in personalizaciji spletne trgovine. Poleg tega je dokaj preprosto za uporabo, trgovino lahko prilagodite svojim potrebam in nastavite vse potrebne prodajne akcije za doseganje čim boljših prodajnih rezultatov.

Alternativna orodja za izdelavo spletnih trgovin so OpenCart, PrestaShop, Shopify in druga.

Ključni elementi dobre spletne trgovine

Domača stran spletne trgovine je primerljiva z izložbo fizične trgovine. Zato je pomembno, da potencialnega kupca že takoj pritegne in ga spodbudi k nakupu. Poleg prvega vtisa so pri izdelavi pomembni še nekateri elementi, ki ločijo dobro spletno trgovino od slabe. Pri izdelavi upoštevate vsaj 5 elementov, ki bodo vplivali na uspešnost vaše spletne trgovine.

1. Videz in struktura spletne trgovine

V štirih ključnih točkah lahko povzamemo bistvene elemente učinkovite spletne trgovine:

  1. Pregleden in uporabnikom prijazen videz spletne trgovine.
  2. Preprosta in logična razporeditev kategorij in izdelkov.
  3. Nakupovalna košarica mora biti ves čas jasno vidna.
  4. Spletni nakup mora biti opravljen v čim manj korakih.
Elementi spletne trgovine

Spletna trgovina naj vsebuje elemente, s katerimi bo pritegnila obiskovalce k nakupu.

2. Dober CMS sistem

CMS (ang. Content Management System) je sistem, ki omogoča urejanje in vzdrževanje spletne trgovine. Poleg preproste uporabe je pomembno, da CMS ponuja tudi:

  • Popoln nadzor nad urejanjem in upravljanjem spletne trgovine.
  • Dodajanje novih strani, podstrani, izdelkov, kategorij itn.
  • Dodajanje in zamenjava besedil, slik in video vsebin na vseh straneh.
  • Možnost namestitve kompatibilnih vtičnikov.

3. Povezava z ERP sistemom

ERP je celovit poslovno-informacijski sistem, ki ga uporabljajo tako fizične kot spletne trgovine. Vključuje lahko vse nakupne in prodajne procese od prevzema blaga, maloprodaje, dobavnic, izdanih računov in še in še. Z uporabo ERP sistema lahko uredite večino procesov, ki so vezani na spletno trgovino in s tem prihranite ogromno časa ter se izognete morebitnim nevšečnostim. Najbolj popularni ERP sistemi so Pantheon, Vasco, ProNet in SAOP.

4. Uvrstitve v iskalniku

Spletna trgovina in njeni izdelki se morajo uvrščati na visoka mesta v iskalnikih, da lahko privabijo čim večje število obiskovalcev. Če vas potencialni kupci ne bodo našli med prvimi zadetki v iskalniku, ne bodo vedeli, da obstajate. Z učinkovito izdelano spletno trgovino boste pozitivno vplivali na uvrstitve v iskalniku. Boljšo uvrstitev pa vam bo prinesla tudi namestitev SSL certifikata.

Uvrstitev spletne trgovine v iskalniku

Optimizacija spletne trgovine je pomemben proces, saj vpliva na pozicije v iskalniku.

5. SSL certifikat

Ne glede na velikost boste za svojo spletno trgovino potrebovali SSL certifikat, ki se primarno uporablja za šifriranje prenosa občutljivih podatkov. Transakcije s kreditnimi karticami, osebni in drugi podatki bodo z uporabo SSL certifikata zaščiteni pred zlorabo nepooblaščenih oseb. S tem boste povečali zaupanje potencialnih strank, dodatno prednost nameščenega SSL certifikata pa predstavlja tudi višja uvrstitev v iskalniku Google.

Več o tem, zakaj je dobro, da imate na svojo spletno trgovino nameščen SSL certifikat, si lahko preberete na podstrani “SSL certifikati“.