Spletna analitika

Spletna analitika

Obisk spletne strani je odvisen od mnogih dejavnikov. Eden glavnih je vsekakor vsebina, kjer se pogosto sprašujemo, kaj uporabniki spleta dejansko prebirajo in katere vsebine so jim najbolj všeč. Na podlagi takšnih podatkov se lahko izvaja optimizacija, s katero si zagotovimo, da ponudimo več primernih oziroma iskanih vsebin ter tako povečamo svoj delež. Vsi podatki, ki so merilniki uspešnosti in osnova za optimizacijo, se imenujejo spletna analitika.

Google Analytics

Najbolj znano orodje za spletno analitiko je prav gotovo Google Analytics, ki hitro poda precej številk in jih jasno prikaže v obliki grafov. Kaj vse vidimo?

  • Število uporabnikov za izbrano časovno obdobje (npr. dnevno, tedensko ali mesečno) in v danem trenutku.
  • Koliko strani spletišča obišče uporabnik ter kolikšna je stopnja obiska zgolj ene strani?
  • Katere so tiste strani, ki so najbolj obiskane, in kako dolgo se uporabnik na njih zadrži?
  • Od kod pridejo uporabniki na stran: z iskanjem v iskalniku, neposredno z vnosom imena domene v brskalnik, prek povezav na drugih straneh in na socialnih omrežjih?
  • Na kateri dan v tednu in ob kateri uri vas obišče največ uporabnikov?
  • Iz katerih držav prihajajo uporabniki?
  • Katere naprave uporabljajo: računalnik, mobilni telefon, tablico?

Poleg naštetih osnovnih podatkov vam orodje omogoča tudi spremljanje dogajanja po meri, s katerim lahko pridete do prilagojenih analiz in opozoril. Prav tako se lahko poglobljeno ukvarjate s ciljnimi skupinami, konverzijami, zastavljenimi cilji in podobno.

Spletna analitika - Google Analytics

Google Analytics je brezplačno orodje za spremljanje in analizo podatkov.

Google Analytics za zbiranje podatkov uporablja JavaScript kodo, ki se na spletno mesto namesti povsem enostavno. Velika prednost orodja za spletno analitiko je, da lahko podatke brez težav interpretirajo tudi tisti, ki nimajo posebnega IT znanja. Tako Google Analytics pride še kako prav vsakemu lastniku spletne strani ali spletne trgovine.

Poleg analiz, dostopnih v Google Analytics, nudi Google še platformo za skrbnike spletnih strani Search Console. Tako kot osnovno orodje za analitiko je tudi to brezplačno, namenjeno pa je tistim, ki se že nekoliko bolj spoznajo oziroma se ukvarjajo na primer z optimizacijo strani. S tem orodjem je mogoče ugotoviti, kako se stran odreže pri prikazovanju med iskalnimi zadetki, kakšen je promet iz iskalnega omrežja, kakšen je Googlov indeks strani, kakšne so varnostne in druge težave strani …

Običajen lastnik strani v Google Search Console marsičesa ne bo razumel, vsekakor pa je odličen analitični podatek, prek katerih ključnih besed so prišli uporabniki na stran ter katere so tiste povezave na drugih spletnih straneh, ki najbolj učinkovito vodijo na našo, kako so na strani strukturirane notranje povezave in podobno.

Če vas analitika zanima podrobneje, bo seveda najbolje, da se kar hitro poglobite v obe platformi. Več kot ju boste uporabljali, hitreje ju boste usvojili, seveda pa boste na spletu našli tudi mnogo člankov in vodičev, kako orodji uporabljati kar najbolj učinkovito.

AWStats kot solidna alternativa

Statistika spletne strani je dosegljiva tudi z uporabo orodja AWStats, ki je pri nekaterih ponudnikih spletnega gostovanja že dodano na njihove strežnike. Tako kot Google Analytics tudi ta omogoča statistiko:

  • Spletna analitika - AWStatsštevila obiskov in unikatnih obiskovalcev na vaši spletni strani,
  • trajanja obiskov,
  • števila uporabnikov glede na njihovo geografsko lokacijo,
  • obiskov po dnevu, tednu, mesecu, letu,
  • vstopnih in izstopnih strani,
  • brskalnikov, ki jih uporabljajo obiskovalci,
  • napadov na stran,
  • napak na strani,
  • dodajanj strani med zaznamke …

AWStats je torej precej priročno orodje, saj prikaže množico podatkov, ki so za lastnika spletne strani vsekakor zanimivi. Seveda pa velja, da je za podrobnejšo analizo in izboljšanje spletne strani potrebno še veliko več. Glede na to, da je Google Analytics precej naprednejše in mnogo bolj dodelano orodje, vam svetujemo njegovo uporabo.

Kaj je zanimivo analizirati?

Včasih nas analiza ne zanima zaradi spletne strani v celoti, temveč se želimo posvetiti posameznemu segmentu:

  1. Lahko se odločimo, da se bomo osredotočili na socialna omrežja: koliko obiskov prinesejo, kakšne vrste odzivov lahko pričakujemo, kako vplivajo na konverzije.
  2. Lahko se osredotočimo na posamezna promocijska orodja. Spletna analitika lahko meri učinkovitost kampanj, nagradnih iger, oglaševanja in podobno.
  3. Ravno tako se lahko odločimo za analitiko, usmerjeno ne e-mail marketing in ugotavljamo uspešnost našega komuniciranja z uporabniki prek elektronskih novičk.
  4. Lahko se odločimo, da bomo analizirali le obnašanje tistih uporabnikov, ki za dostop do naše strani uporabljajo mobilne telefone, ter s tem odkrili, ali se nam izplača vložiti v neko posebno mobilno aplikacijo.

Možnosti, ki jih ponuja spletna analiza, so torej precej široke. Podjetja, ki se s spletno analitiko ukvarjajo, v ta namen razvijajo vedno nova orodja in pristope, s pomočjo katerih bi bilo še lažje izvedeti čim več o uporabnikih oziroma o ciljnih skupinah.

Kdaj je spletna analiza nujna?

Brez spletne analize se nikoli ne lotevamo kakršnih koli večjih sprememb strani. Preden se lotimo prenove, je treba dobro spoznati navade uporabnikov – tudi v primeru, da gre zgolj za dizajnerske posege. Če se bo na spletni strani poleg popravkov videza poskrbelo tudi za spremembe v funkcionalnosti, pa je podrobna analiza še toliko nujnejša.

Analiza spletne strani

Pred vsako večjo spremembo je potrebno opraviti analizo spletne strani.

Vedeti je treba, kako stvari spremeniti, da bodo boljše in bodo pomagale voditi k cilju strani (npr. prodati več, pridobiti več obiskovalcev ali izboljšati povprečni čas obiskov). Seveda pa v takšnem primeru pomaga tudi, če analiziramo konkurenčne strani. Konkretne analize zanje sicer nimamo, lahko pa se razgledamo, preverimo, kakšni so komentarji na njihovi strani in podobno.

Kako uporabljati podatke?

Dobra analitika poskrbi, da o analiziranem spletnem mestu pridobimo tako kvantitativne kot kvalitativne informacije. Čeprav je cilj običajno povečanje zaslužka, ta ni prvo, kar imamo ob analizi v mislih. Večji zaslužek brez dodatnega vložka ni mogoč, dokler strani ne izboljšamo. Spletna analitika nas torej vedno znova vodi v izboljšave in posodobitve, ob katerih se uporabniki pri nas počutijo bolje.

Poskrbite, da boste vedno seznanjeni s spletno analitiko svoje spletne strani!