Spletno gostovanje

Spletno gostovanje

Podjetje, ki svojim naročnikom nudi prostor na strežniku, je ponudnik spletnega gostovanja. Gre torej za storitev, pri kateri stranka zakupi strežniški prostor, kamor lahko shranjuje datoteke in druge podatke. V večini primerov se za spletno gostovanje odločimo takrat, ko se na spletu želimo predstaviti s spletno stranjo. Da to lahko storimo, pa moramo poleg zakupa gostovanja opraviti tudi registracijo domene.

Čeprav večina naročnikov strežnik potrebuje za gostovanje spletnih strani, pa lahko nanj shranjujemo tudi elektronsko pošto, slike, avdio in video vsebine, podatkovne baze in podobno. Skratka, ker je strežnik pravzaprav računalnik, lahko nanj shranimo praktično vse vrste podatkov.

V čem se torej strežnik razlikuje od klasičnega računalnika? Glavne razlike so:

  • stalna povezanost z internetom
  • večja zmogljivost
  • več prostora za shranjevanje podatkov
  • strežniška programska oprema

SSD spletno gostovanje

Odkar so SSD diskovne enote postale zmogljivejše in cenovno dostopnejše, se je veliko ponudnikov odločilo za tako imenovano SSD gostovanje. Pri tem ne gre za nič drugega, kot to, da so ponudniki v svoje strežnike vgradili SSD enote. V večini primerov je šlo zgolj za »dogradnjo«, saj HDD diski še vedno pridejo prav, predvsem za shranjevanje varnostnih kopij, ki so pri tej storitvi izjemno pomembne.

SSD gostovanje

Strežniki z vgrajenimi SSD diskovnimi enotami so mnogo hitrejši od klasičnih.

Namig: Priskrbite si SSD spletno gostovanje, saj je SSD tehnologija mnogo hitrejša, kar bo pozitivno vplivalo tudi na hitrost spletne strani, ki jo boste gostovali na strežniku ponudnika.

Zanesljivost, hitrost, odzivnost, prijaznost, strokovnost, cenovna dostopnost

Pri spletnem gostovanju ne sme prihajati do izpadov, saj vsak izpad naročniku lahko povzroči škodo. Ta je zagotovo največja pri spletnih straneh podjetij, predvsem pri spletnih trgovinah, kjer nedosegljivost spletnega mesta pomeni zamujeno poslovno priložnost oz. izpad prihodka. Ponudnik gostovanja mora zagotavljati storitev na zanesljivih strežnikih, ki so brez prekinitve povezani v svetovno omrežje, prav tako pa se ne smejo pojavljati tudi druge težave, npr. napake pri avtomatskem kreiranju varnostnih kopij.

Če bi primerjali dve identični spletni trgovini, pri čemer bi ena delovala hitro, druga pa počasi, bi vsekakor prišli do ugotovitve, da hitrejša spletna trgovina proda več. Tudi klasične spletne strani dosegajo mnogo boljše rezultate, če so hitro odzivne. Obiskovalci se na njih zadržijo dlje časa, s tem pa obstaja tudi večja verjetnost, da si preberejo naše vsebine in morda izpolnijo kontaktni obrazec oz. obrazec za povpraševanje. Hitro spletno gostovanje je zelo pomembno tudi z vidika uporabnikov mobilnih naprav, saj ti zahtevajo informacije v čim krajšem času. Ker je SSD gostovanje hitrejše od običajnega, vam vsekakor priporočamo, da poiščete ponudnika, ki takšno storitev ponuja.

Z odzivnostjo, prijaznostjo in strokovnostjo ciljamo na podporni center, torej na zaposlene pri ponudniku gostovanja, ki svojim obstoječim naročnikom in potencialnim strankam nudijo vso pomoč in podporo. Podporna služba mora biti dobro usposobljena, saj je morebitne težave potrebno reševati hitro in učinkovito.

Podpora naročnikom gostovanja

Podpora naročnikom je zelo pomemben del storitve spletnega gostovanja.

Ker danes praktično vsakdo potrebuje spletno stran, ne preseneča, da je na trgu prisotnih zelo veliko ponudnikov gostovanja. To je vsekakor dobro, saj konkurenca spodbuja cenovno dostopnost. Nekateri ponudniki kljub vsemu vztrajajo pri nadpovprečno visokih cenah, višjo ceno pa poskušajo upravičiti z odzivnejšo podporo, zmogljivejšimi strežniki in nekaterimi dodatnimi storitvami.

Namig: Ne odločite se za najcenejše spletno gostovanje, saj s storitvijo najverjetneje ne boste zadovoljni. Poiščite ponudnika z dobrim imenom in vrhunskimi strežniki, ter za storitev raje odštejte nekoliko več.

Oblike in paketi gostovanja

Spletno gostovanje je na voljo v različnih oblikah:

  • Oblike gostovanjaDeljeno gostovanje, pri katerem si strežnik deli večje število naročnikov. Gre za najcenejšo obliko storitve, primerno za daleč največje število uporabnikov.
  • VPS gostovanje oziroma gostovanje na virtualnem strežniku. Strežnik je razdeljen na posamezne enote z lastnimi strežniškimi kapacitetami, vsakemu naročniku pa pripada svoja enota.
  • Namensko gostovanje pomeni, da naročnik zakupi celoten strežnik, na katerega si lahko namesti poljubno programsko opremo. Gre za mnogo dražjo storitev tako od deljenega kot tudi VPS gostovanja.
  • Oblačno gostovanje je podobno deljenemu, s to razliko, da so strežniške zmogljivosti porazdeljene med več fizičnimi strežniki. Ponudnik tako v svojo mrežo strežnikov lahko brez težav dodaja nove.
  • Reseller gostovanje naročnikom omogoča nadaljnjo prodajo. Naročnik zakupljeni prostor na strežniku razdeli na manjše enote, tem določi cene in jih prodaja svojim strankam. Reseller spletno gostovanje je v osnovi namenjeno izdelovalcem spletnih strani.

Če ste preverjali ponudbe različnih ponudnikov, ste verjetno opazili, da imajo prav vsi vnaprej pripravljene pakete gostovanja. Ti natančno določajo, kaj naročniku pripada. Paketi določajo število domen, e-poštnih predalov, prostor na strežniku, mesečni prenos podatkov, število FTP računov, podatkovnih baz, vrsto nadzorne plošče, …

Nekaj namigov za konec

  1. Če niste prepričani, katero obliko storitve potrebujete, bo najverjetneje najboljša odločitev kar deljeno spletno gostovanje. Na SSD strežnikih bo storitev poskrbela za zelo hitro delovanje spletnih strani, seveda pa ne moremo mimo tega, da gre za cenovno najbolj ugodno obliko gostovanja.
  2. Pred nakupom gostovanja se prepričajte, da paket omogoča ustvarjanje podatkovnih baz. V nasprotnem primeru ne boste mogli gostovati dinamičnih spletnih strani, kot je npr. spletna stran, postavljena na sistemu WordPress.
  3. Tudi manjše in srednje velike spletne trgovine lahko gostujete na deljenem strežniku. Seveda pa moramo zopet poudariti, da poiščite SSD spletno gostovanje, saj bo tako vaša trgovina delovala hitreje, kar se bo odražalo tudi v uspešnejši prodaji.
  4. Izberite ponudnika, ki gostovanje spletnih strani ponuja že vrsto let. Prav tako pred nakupom preverite, kaj si o ponudniku mislijo drugi. Mnenja boste našli na forumih, blogih in raznih spletnih portalih.

    Mnenja naročnikov

    Preverite, kaj si o ponudniku spletnega gostovanja mislijo njegovi naročniki.

  5. Zakupite spletno gostovanje pri ponudniku, ki vam bo omogočal uporabo nadzorne plošče cPanel. Ta je precej lažja za uporabo kot nekatere druge, obenem pa nudi tudi več funkcionalnosti.
  6. Prostor na strežniku zakupite v državi, na katere prebivalce ciljate s svojo spletno stranjo. Predvsem to velja za ZDA, VB, Rusijo in Avstralijo, saj se bo krajša pot med strežnikom in obiskovalci spletne strani poznala na odzivnosti spletišča. Za bližnje evropske države pa ne bo bistvene razlike, če spletno gostovanje zakupite kar v Sloveniji.
  7. Če vam spletna stran deluje počasi, ste verjetno najprej pomislili na težave s strežnikom. Mnogo bolj verjetno je, da je težava v vaši spletni strani, ki ni optimizirana. Poskrbite za predpomnjenje, čim manjše datoteke slik, gzip kompresijo, minifikacijo css in js datotek ter čim manjše število zahtevkov.